مستند داستان گرافیک، تاریخچه ای از طراحی – دانلود رایگان

آژانس خلاق سئو مکانیک به منظور احترام به سلیقه علاقه مندان به طراحی گرافیک، مستند Graphic Means را با عنوان «داستان گرافیکی» ترجمه و در اختیار شما قرار داده است. مستند Graphic Means برنده بهترین مستند سال 2017 شد و درباره تاریخچه طراحی گرافیک است.

در مستند تاریخ گرافیک خواهیم دید که چگونه پوسترها و آثار گرافیکی به صورت دستی ساخته می شدند در حالی که کامپیوتر و نرم افزاری وجود نداشت. ما با ماشین‌های چاپی آشنا شدیم که فضای یک اتاق را اشغال می‌کردند و می‌توانستند پس از ایجاد نویز زیاد، یک صفحه متن را تولید کنند.

همچنین با فرآیند ایجاد، اندازه و انواع فونت ها آشنا خواهیم شد. آن روزها کپی و چسباندن به صورت دستی انجام می شد و افرادی که با کاتر مهارت داشتند، حرف یا کلمه ای را از یک قسمت کاغذ برش می دادند و روی قسمت دیگر می چسباندند. در گذشته یک طراح یا ویراستار برای خلق آثار خود به فضایی به اندازه یک میز بزرگ با خط کش، نقاله، خودکار و ده ها مداد و … نیاز داشت.

مستند Graphic Means به بررسی تولیدات گرافیکی و چاپی از دهه 1950 تا اواسط دهه 1990 می پردازد و همچنین حروف چینی آهنی خطی و ترکیب عکس را با روش چسباندن حروف و ایجاد فایل های PDF آشنا می کند. علاوه بر این، مصاحبه با طراحان گرافیکی که شاهد تکامل ابزارهای طراحی بوده و هر کدام از آنها از روش‌های خلاقانه برای خلق اثر استفاده کرده‌اند، برای هر بیننده علاقه‌مندی جالب خواهد بود.

معرفی کوتاه ابزارهای گرافیکی مستند

کسب امتیاز 8.4 در سایت IMDB نشان دهنده استقبال منتقدان و مردم از مستند تاریخ طراحی است.

بیشتر بخوانید  7 نکته طلایی در سئو عنوان صفحه | تگ عنوان صفحه

یادداشت کارگردان مستند تاریخ گرافیک

در طول سال‌ها تعداد زیادی کتابچه راهنمای طراحی گرافیک Goodwill از دهه‌های 60، 70 و 80 جمع‌آوری کرده‌ام. با انجام این کار متوجه شدم که به نحوه تولید گرافیک، مهارت‌ها و فرآیندهایی که در آن زمان وجود داشت بسیار علاقه‌مند هستم. این روش های تولید را 12 سال بعد فهمیدم زیرا از سال 1375 شروع به تحصیل در رشته طراحی گرافیک کرده بودم و در دوران دانشجویی عمدتاً با کامپیوتر کار می کردیم.

دانش من در مورد نحوه تولید آثار گرافیکی قبل از ظهور کامپیوترهای مک بسیار محدود بود. من همان اطلاعات کوچک را با استفاده از ارجاعاتی که معلمانم به این دوره می کردند یا ابزارهایی که در استودیوها استفاده می کردیم به دست آورده بودم.

من متوجه شدم که اطلاعات من در این مورد بسیار محدود است و نمی توانم اطلاعات دقیقی را در این زمینه به دانش آموزانم منتقل کنم. تولید این مستند به همین دلیل آغاز شد و تصمیم گرفتم ابزارها، فرآیندها و افرادی که در این مدت کوتاه در صنعت چاپ فعالیت کردند را شرح دهم.

لطفا برای دانلود مستقیم و رایگان این سند به حساب کاربری خود وارد شوید یا در سایت ثبت نام کنید.




نظر 1

ممنونم بابت مطلب قشنگتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *