بازاریابی صوتی چیست؟ آشنایی با Digital Audio Marketing – سئو مکانیک

گام اول- پتانسیل راه اندازی بازاریابی صوتی برای کسب و کار شما

لازم نیست در هر شغلی به دنبال بازاریابی صوتی باشین.

از این گذشته، همه مخاطبان به یک اندازه آماده استفاده از دستیارهای صوتی برای خریدهای خود نخواهند بود.

ویژگی های مشتری، میزان علاقه آنها رو به شما میگه.

همانطور که دیدیم، محصولات راحت بیشتر از اقلامی که نیاز به تحقیق یا نشانه های تصویری دارن، گران یا پیچیده هستن یا معاملات B2B رو هدف قرار میدن، موفقیت بیشتری دارن.

همچنین، اگرچه بلندگوهای هوشمند بیشتر در بین افراد 35-44 ساله و گروه های مسن محبوب هستن، اما این نسل جوان است که اغلب از صدا برای خرید استفاده می کنه که نسبت به قیمت حساسیت کمتری دارن و بنابراین بیشتر به تجارت صوتی علاقه مند هستن.

گام دوم- چه زمانی صدا در صنعت شما به نقطه اوج خود می رسه؟

در مرحله بعدی، شناختن مشتریان بالقوه به شما کمک می کنه پیش بینی کنین چه زمانی آماده استفاده از تجارت صوتی هستن.

نظارت رو شروع کنین.

چه تعداد از افراد در بازار شما دارای دستگاه های هوشمند هستن و چه تعداد از دستیارهای صوتی خود استفاده می کنن؟

چند نفر با استفاده از دستیار صوتی تعاملی، خرید واقعی می کنن؟

پاسخ این سؤالات به شما کمک می کنه بفهمین چه موقع زمان برنامه ریزی است.

گام سوم- یک استراتژی توسعه بدین

مرحله سوم راهبردهایی رو که قبلاً ذکر کردیم، بررسی می کنه.

آیا باید روی بازاریابی کوتاه مدت یا بلند مدت تمرکز کنین؟

بازاریابی کوتاه مدت تمرکز عملکردی داره.

بیشتر بخوانید  طریقه آپدیت گوگل آنالیتیکس به ورژن 4 - سئو مکانیک

این در مورد فروش محصولات به مخاطبان هدف است.

از طرف دیگه، بازاریابی طولانی مدت تبلیغات تجاری نیز نامیده میشه و هدف آن افزایش آگاهی و یادآوری برند است.

گام چهارم- مروری روی محصول داشته باشین

در مرحله بعد، ماتریس سهم رشد نمونه کارها رو برای رتبه بندی محصولات براساس سهم نسبی بازار و نرخ رشد آنها اعمال کنین.

این گام به شما کمک می کنه تا بدونین در کدام محصولات سرمایه گذاری کنین.

متعاقباً، در مورد روش بازاریابی خود تصمیم بگیرین: کدام محصولات از افزایش شناخت برند سود می برن و کدام یک به بهینه سازی موتور جستجوی صوت نیاز دارن؟

گام پنجم- آزمایش و اجرا

بر اساس مروری که انجام دادین، انتخاب کنین که بازاریابی روی کدام محصول رو شروع می کنین.

شروع کار به شما امکان آزمایش میده، زیرا فناوری هنوز در مراحل اولیه است و رقابت هنوز شدید نیست.

شاید بهتره با محصولات عمومی شروع کنین، که در هنگام ارائه یک منحنی یادگیری تند، خطرات کمی رو به همراه داره.

سپس، نحوه تأثیرگذاری بر الگوریتم های پلتفرم های مختلف هوش مصنوعی رو بیاموزید.

بررسی کنین که چه موقع، کجا، و چگونه خریدهای فوری انجام میشه و بفهمین که داده های کلان و تجزیه و تحلیل های پیش بینی تا چه اندازه باید برای پیش بینی نیازهای مشتری استفاده بشن.

خطرات ناشی از واکنش مصرف کننده در هنگام نقض استانداردهای اجتماعی رو بخاطر داشته باشین.

از درس های خود مطالب لازم رو یاد بگیرین و این موارد رو در مورد محصولات دیگه نیز به کار ببرین.

به محض دریافت بازخورد مثبت، زمان عملیاتی شدن فرا رسیده است. شما باید:

  • – به کارمندان خود آموزش بدین یا استعدادهای جدید استخدام کنین.
  • – فناوری تبلیغات رو انتخاب و تعبیه کنین.
  • – فرایندهایی رو تنظیم کنین تا اطمینان حاصل کنین تخصص یک شخص در سازمان به اشتراک گذاشته شده است.
  • – محصولات رو در اولویت قرار بدین؛ تجزیه و تحلیل انجام بدین و پیشرفت رو کنترل کنین.
بیشتر بخوانید  کارگاه آموزش دیجیتال مارکتینگ - سئو مکانیک

با این رویکرد پنج مرحله ای، راهنمای مبتدی برای بازاریابی صوتی به پایان می رسه، امیدوارم این مقاله در سئو مکانیک بتواند کمک شایانی در درک و مفاهیم بازاریابی صوتی را داشته باشد.


نظر 1

خیلی جذاب متخصر و مفید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *