آیکون سایت – ساخت آیکون سایت و تاثیر بر برندینگ

نماد سایت یا فاویکون همان تصویر کوچک 16 پیکسل در 16 پیکسل است که مرورگرها در کنار آدرس وب سایت برای معرفی گرافیکی برند نمایش می دهند. نام نماد سایت یعنی Favicon اولین بار توسط مایکروسافت برای مرورگر اکسپلورر معرفی شد و مخفف دو کلمه Favorite و Icon بود زیرا نماد سایت را در کنار صفحات نشانک نمایش می داد.

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید، صفحات زیادی در مرورگر باز هستند که تنها با آیکون سایت قابل شناسایی هستند. به دلیل تعداد زیاد صفحات، نام و آدرس صفحات قابل مشاهده نیست و کاربران تنها از روی آیکون سایت می توانند به صفحه مورد نظر دسترسی داشته باشند. وقتی صفحه ای را نشانک می کنید، نماد سایت در کنار نام آن ظاهر می شود. این تصویر از مرورگر کروم است، اما نماد سایت در همه مرورگرها یکسان نمایش داده می شود.

طراحی آیکون سایت شامل موارد زیر خواهد بود:

  • نام تجاری
  • شناسایی سریع صفحه شما از روی نماد سایت برای کاربران
  • ظاهری مناسب و حرفه ای برای سایت

در کنار عواملی مانند برندسازی و تشخیص کاربر، طراحی آیکون سایت باعث می شود سایت شما بهتر و حرفه ای تر به نظر برسد. اگر نماد سایت ندارید، آنچه مرورگر به کاربران نشان می دهد تصویری از یک فایل خالی است، مانند تصویر زیر:

 

نحوه مشاهده در مرورگر بدون آیکون سایت

سایتی که در تصویر فاویکون ندارد رتبه صفحه بالایی دارد اما در نگاه اول این تصور را ایجاد می کند که این سایت نسبت به سایرین غیرحرفه ای است و به پیچیدگی های طراحی توجهی نشده است. روش های متداولی برای طراحی آیکون های وب سایت وجود دارد که به عنوان مثال به مهمترین آنها اشاره می کنیم:

بیشتر بخوانید  تولید محتوا با هوش مصنوعی؟! معرفی 10 ابزار برتر - سئو مکانیک

1- تصویر حاوی بخشی از لوگو به عنوان نماد سایت مانند سئو مکانیک

2- حرف اول نام سایت یا شرکت مانند ویکی پدیا

3- از تصویری استفاده کنید که به نحوی به موضوع سایت برای آیکون سایت اشاره می کند، مانند گوگل آنالیتیکس

4- ترکیبی از عناصر دوم و سوم مانند سایت آمازون

نکاتی برای ایجاد آیکون های سایت

برای ایجاد فاویکون خود، به خاطر داشته باشید که باید یک تصویر ساده باشد و به نوعی سایت شما را با استفاده از رنگ های سایت شما نشان دهد. طراحی یک نماد برای سایت و افزودن آن بیش از چند دقیقه از وقت شما را نمی گیرد.

مراحل زیر را برای ایجاد نماد سایت خود دنبال کنید:

  • یک تصویر مربع مناسب از لوگو یا حروف اول نام تجاری خود تهیه کنید.
  • از ابزارهای آنلاین رایگان طراحی آیکون سایت مانند favicon.cc و favicon-generator.org استفاده کنید.
  • یک تصویر 16×16 از نماد سایت خود ایجاد کنید.
  • فایل نماد شما با پسوند ico. دانلود است. استفاده از افزونه های دیگر مانند jpg، gif و png نیز مجاز است، اما توجه داشته باشید که مرورگر Explorer قادر به تشخیص پسوند png نیست.
  • فایل آیکون سایت خود را دانلود و در روت هاست خود ذخیره کنید.
  • پس از انجام این مراحل، باید آدرس آیکون سایت خود را از طریق هدر صفحه به مرورگرها ارائه دهید. برای این کار به جای yoursite.com نام سایت خود را در کد زیر قرار داده و فایل را ذخیره کنید. به عنوان مثال، برای وردپرس یا جوملا، می توانید کد را در header.php کپی کنید و دستور را وارد کنیدو برای سایت های html در فایل index.php.
بیشتر بخوانید  تأثیر شبیه‌سازی سرچ در گوگل بر سئوی سایت - سئو مکانیک

پس از گذراندن تمام مراحل، آیکون سایت خود و نحوه مشاهده آن در مرورگرهای مختلف را بررسی کنید. توجه داشته باشید که عملکرد سایت یکی از مهم ترین فاکتورهای سئو از دیدگاه بازدیدکنندگان در نظر گرفته می شود.

بیشتر بخوانید: میزبانی وب زبان ساده


نظر 1

خیلی جذاب متخصر و مفید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *