9 نکته مهم در نگارش متن آگهی تبلیغاتی

هدف از طراحی آگهی جذب هرچه بیشتر مخاطب و افزایش فروش است و متن آگهی نقش مهمی در این امر ایفا خواهد کرد، این تبلیغات می تواند توسط پیام های کوتاه، بنرهای اینترنتی، تراکت ها و بروشورها و حتی وب سایت خودتان مورد استفاده قرار گیرد.

در مطلب قبلی بلاگسیما تحت عنوان انتخاب عنوان تبلیغات به اهمیت نوشتن عنوان و نکاتی که در آن باید رعایت شود پرداختیم و در این مقاله به شرایط و قوانین مربوط به نگارش پرداختیم. متن تبلیغاتی برای به دست آوردن کارایی آن را به شما ارائه خواهیم داد.
وقتی می‌خواهید نسخه آگهی را بنویسید، یک مکان آرام انتخاب کنید، مانند زمانی که در یک کافی شاپ نشسته‌اید و با دوست خود صحبت می‌کنید. و دوست شما به شما می گوید: “او از چایی که در محل کار استفاده می کند راضی نیست و از شما می خواهد که چای بهتری به او پیشنهاد دهید.”

می توانید همان چیزی را در متن آگهی بنویسید که می خواهید در پاسخ دوست خود بگویید.

9 نکته مهم برای نوشتن نسخه تبلیغاتی

1- به حاشیه نروید، بهتر است در همان ابتدای متن تبلیغاتی موضوع اصلی را ذکر کنید.

2- بهتر است در متن آگهی کلی نباشد. سعی کنید نظر خود را با دلایل و شواهد البته دوستانه بیان کنید که خواننده را به خواندن متن کامل آگهی ترغیب کند، نه اینکه با خواندن آگهی در همان ابتدای کار، او را فریب دهید تا زمانی را برای خواندن آگهی اختصاص نداده و نظر خود را ذخیره کنید. اگر انگیزه لازم را برای خواندن از ابتدای متن برای مخاطب ایجاد کنید، حتی اگر متن آگهی طولانی باشد، خواننده ترغیب می شود تا کل آگهی را بخواند تا از همه اطلاعات آگاه شود.

3- در تبلیغات همیشه باید گفته های خود را با دلایل و شواهد واقعی ثابت کنید، به عنوان مثال استفاده از نظرات مشتریان سابق می تواند تاثیر بسزایی در اثربخشی متن تبلیغاتی شما داشته باشد که باعث ایجاد احساس اطمینان در خواننده می شود. استفاده از نظرات مشتریان سرشناس و معروف به نتایج بهتری منجر می شود چرا که مردم به نظرات آنها اعتماد کرده و به سراغ این محصول می روند.

4- راه دیگر جذب مشتری از طریق تبلیغات، مشاوره به مردم یا ارائه نوعی خدمات است. این نوع تبلیغات حدود 75 درصد موثرتر از تبلیغاتی هستند که صرفاً اطلاعاتی هستند و مدت بیشتری در ذهن خواننده باقی می مانند.

5- متن آگهی را ساده و روان بنویسید و چندین بار آن را تصحیح کنید تا از عدم وجود خطاهای گرامری مطمئن شوید. برای اینکه حواس خواننده را پرت نکند، باید به زبان رایج مردم نزدیک باشد، در این صورت بیشتر روی موضوع تمرکز می کنند.

6- تعاریف و توضیحات بیهوده و اضافی ممنوع! هر زمان که دیدید در متن آگهی توضیحات زیادی در مورد موضوع داده شده است، باید شک کنید که در همان موضوع نقطه ضعفی وجود دارد.

7- از به کار بردن کلمات سنگین پرهیز کنید، اینکه برخی معتقدند کلمات باید دهان به دهان باشد بسیار اشتباه است و نتیجه مثبتی به همراه ندارد، زیرا ممکن است این کلمات برای خوانندگان نامفهوم باشد و همچنین این مشکل وجود دارد که می توانید از کلمه ای نامناسب استفاده کنید و پیام شما در موقعیت مخالف قرار گیرد.
ساده نویسی هنری است که باید از آن برای خلق متون کوتاه، واضح و قابل فهم استفاده کرد.

در صورت مشاهده علائم بی سوادی در نوشتن متن آگهی، نباید آن را موفق و قطعی بودن آگهی فرض کرد.

8- هرگز به این فکر نکنید که در مسابقه نویسندگی شرکت می کنید و به دنبال جایزه هستید برای تبلیغ خود متنی ننویسید.

9- همیشه به یاد داشته باشید که هنگام نوشتن متن آگهی نباید برای خواننده سرگرمی ایجاد کنید، بلکه هدف شما باید ارائه صحیح و دقیق محصول و ارائه اطلاعات برای جذب هرچه بیشتر خواننده باشد.

بیشتر بخوانید  نردبان سئو و راهنمای صعود از آن - سئو مکانیک

نظر 1

خیلی جذاب متخصر و مفید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *