کامنت مارکتینگ با هدف کسب بک لینک – سئو مکانیک

شاید بتوان گفت رایج ترین تکنیک سئو در فضای وب فارسی، ارسال نظرات در سایت های دیگر برای دریافت بک لینک رایگان یا بازدیدکنندگان سایت است. علاوه بر این، ربات ها برای بازدید از سایت های مختلف از طرف شما و اظهار نظر در صفحات مرتبط با موضوع شما طراحی شده اند.

این تکنیک به قدری فراگیر شده که صاحبان وب سایت های معتبر به خوبی از آن آگاه هستند و همیشه به دنبال راه هایی برای مقابله با نظرات اسپم هستند. از سوی دیگر، گوگل همیشه به دنبال راه حلی برای مقابله با هرزنامه ها و رفتارهای غیرعادی است که نتایج گوگل را تحت تاثیر قرار می دهد. ترکیب این دو رویداد بازاریابی تفسیری را از یک رفتار بی هدف و تکراری به یک استراتژی نسبتا دشوار و البته هدفمند تبدیل کرده است. برای اطلاعات بیشتر در مورد الگوریتم های گوگل مقاله بک لینک های غیر طبیعی از نظر گوگل را مطالعه کنید.

چرا در سایت های دیگر اظهار نظر می کنید؟

بسیاری از فعالان سئو بازاریابی کامنت را راهی برای دریافت بک لینک رایگان و کار در انجمن ها و سایت های دیگر می دانند، اما اخیرا گوگل ارزش و اعتبار این بک لینک ها را کاهش داده و کارایی این تکنیک را کاهش داده است. البته این کاهش اثر به معنای فراموشی این تکنیک نیست، بلکه باید سعی کنیم روش بهتری جایگزین آن کنیم. علاوه بر دریافت بک لینک، اهداف دیگری را نیز می توان برای کامنت مارکتینگ در نظر گرفت که مهمترین آنها به شرح زیر است.

معرفی برند و نام شما

ارسال نظرات در سایت های مرتبط راه خوبی برای معرفی خود به مدیر سایت یا نویسنده این مقاله است. با ذکر نام یا برند خود، اطمینان حاصل می کنید که این شخص اطلاعاتی حتی محدود در مورد شما دریافت می کند و شما را می شناسد. همچنین با ارسال نظرات ارزشمند می توانید نظر سایر کاربران را به خود جلب کنید تا نام و تصویر شما را بدانند.

افزایش تعداد بازدیدکنندگان

نظراتی که به یک سوال یا نیاز کاربر می پردازند و جایی که لینک یک صفحه آموزشی یا اطلاعات بیشتر قرار می گیرد، می تواند ابزار خوبی برای افزایش بازدید سایت شما باشد. اگر نقد شما برای کاربران ارزشمند و مرتبط باشد، به احتمال زیاد به لینکی که معرفی کرده اید مراجعه می کنند.

وضعیت سئو سایت خود را بهبود بخشید

لینک های استفاده شده در بخش نظرات بسیاری از سایت ها nofollow هستند که تاثیر آنها بر سئو سایت شما کاهش می یابد، اما موارد زیادی را نیز خواهید دید که از لینک های ردیابی در قسمت نظرات خود استفاده می کنند. اگر به دنبال اطلاعات بیشتر هستید، پیشنهاد می کنم مقاله را در لینک زیر مطالعه کنید.

اگرچه لینک هایی که در قسمت نظرات قرار می گیرند ارزشی برابر با لینک های هدر صفحه یا محتوای آن ندارند، اما افزایش تعداد آنها می تواند تاثیر مثبتی بر سئوی سایت شما داشته باشد.

اثرات ناخواسته نظرات بازاریابی

بیشتر بخوانید  سئو سایت را خودم انجام دهم؟ ملزومات سئو سایت

حضور شما در صفحات مرتبط و ارسال نظرات تخصصی می تواند راهی برای شناسایی شما توسط سایر فعالان این حوزه باشد. این افراد می توانند فالوور یا طرفدار شما شوند، اصلا بعید نیست که محتوای شما را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارند یا از محتوای وب سایت خود به مقالات شما لینک دهند.

10 پیشنهاد مفید برای ارسال نظرات در سایت های دیگر

تمامی موارد فوق زمانی رخ می دهد که نظرات شما دارای استانداردهای لازم برای جلب توجه کاربران و مدیران سایت باشد. ارسال نظرات بی هدف و کوتاه ممکن است در وهله اول مورد تایید مدیر سایت نباشد و حتی در صورت تایید برای کاربران جذابیتی نداشته باشد.

1- حداقل 5 مقاله در این سایت بخوانید

اگر برای اولین بار با یک سایت یا وبلاگ آشنا هستید، بهتر است قبل از شروع نظرات بازاریابی حداقل 5 مقاله اخیر را با دقت بخوانید و نظرات ارسال شده در آنجا را بررسی کنید.

خواندن مطالب و نظرات قبلی به شما این امکان را می دهد که روحیه ذهنی نویسنده و سایت و نحوه پاسخگویی به نظرات را بهتر درک کنید. با این روش دید بهتری به متن نظر خود خواهید داشت و می توانید مستقیماً به علایق یا تخصص نویسنده اشاره کنید.

2- حداقل 3 مقاله با بازدید زیاد را بررسی کنید

برای اینکه دیدگاه شما به فضای سایت نزدیک باشد باید سطح دانش و نوع سوالات سایر مخاطبین را بدانید. نظراتی که پاسخ بهتری از طرف مدیر سایت دریافت کرده اند را بررسی کنید و سعی کنید نظر خود را در همان سطح بیان کنید.

در اینجا شما دو راه حل متفاوت خواهید داشت. شما می توانید یک کاربر عادی با یک سوال مرتبط و صحیح یا یک کاربر تجاری باشید که به سوالات دیگران پاسخ می دهد و مکالمه را هدایت می کند. هر دو روش می توانند تاییدیه بررسی شما را تضمین کنند، اما ارسال یک بررسی کوتاه و کم ارزش شانس موفقیت زیادی ندارد.

3- نماهای قبلی مقاله هدف را بخوانید

اگر می خواهید نظر شما برای مدیر سایت و کاربران ارزشمند باشد، باید بدانید که در این صفحه چه نظراتی رد و بدل شده است. اگر تعداد نظرات در صفحه خیلی زیاد باشد، می توانید اکثر آنها را نادیده بگیرید. اما با خواندن نظرات دیگران می توانید وارد بحث شوید و مطلبی مرتبط با همان موضوع یا در پاسخ به یکی از کاربران ارسال کنید.

بیشتر بخوانید  مطلب نویسی چیست؟✍️مراحل مهم مقاله نویسی چیست؟ - سئو مکانیک

4- نظر شما باید بیشتر از یک توییت و کمتر از یک مقاله باشد

طول کامنت شما بستگی به موضوع بحث و ادبیات شما دارد، اما پیشنهاد می کنیم حداقل 140 کاراکتر باشد و بیش از سه پاراگراف نباشد. این متن به شما کمک می کند تا مفهوم مورد نظر خود را به درستی منتقل کنید و البته نظر مدیر سایت را نیز جلب کنید زیرا طولانی بودن و مرتبط بودن متن مقاله شما می تواند تاثیر مثبتی در سئوی این سایت داشته باشد.

اگر قرار است بیش از 3 پاراگراف در یک کامنت بنویسید، بهتر است آن را به مقاله تبدیل کنید! انتشار محتوای ارزشمند در سایت خود مطمئناً در مقایسه با یک نمایش واحد ارزش و تأثیر بیشتری خواهد داشت.

5- از نام و تصویر واقعی خود استفاده کنید

با استفاده از سیستم گراواتار می توانید یک عکس پروفایل برای ایمیل خود قرار دهید که در بسیاری از سیستم های کامنت بخصوص در سایت های وردپرسی نمایش داده می شود. عکس پروفایل شما باید یک عکس واقعی از چهره شما باشد تا تاثیر بیشتری در عموم داشته باشد.

همچنین استفاده از نام واقعی به کاربران کمک می کند تا شما را بهتر بشناسند. علاوه بر این، وجود نام و تصویر به مدیر سایت کمک می کند تا شما را در بین کاربران جعلی و اسپمرها شناسایی کند.

6- لینک خود را در محتوای کامنت قرار دهید

بسیاری از افرادی که به منظور پیوند دادن نظر می دهند، لینک را در انتهای متن بررسی خود قرار می دهند و معمولاً آن لینک هیچ ارتباطی با متن بررسی یا موضوع صفحه ندارد. در این شرایط مدیر سایت به راحتی می تواند لینک را از کامنت حذف کرده و نظر شما را تایید کند.

اگر پیوند خود را در محتوای نظر قرار دهید و توضیح دهید که چرا آن لینک را وارد کرده اید، شانس شما برای قرار دادن آن در سایت به طور چشمگیری افزایش می یابد. توجه داشته باشید که این لینک مربوط به موضوع مقاله است و برای کاربرانی که آن را مطالعه می کنند ارزشمند است.

اگر سایت هدف شما قابلیت قرار دادن لینک در محتوا را ندارد، می توانید لینک را در قسمت نظرات وبسایت قرار دهید و نام خود را به عنوان کلمه هدف برای آن صفحه قرار دهید. البته این روش معمولا منجر به عدم تایید نظر شما می شود. بنابراین می توانید آدرس صفحه مورد نظر (ترجیحا به صورت مخفف) را در محتوای متنی نظر خود قرار دهید.

7- هنگام معرفی خود صادق و باهوش باشید

پنهان کردن هویت خود به عنوان مدیر سایت و تلاش برای ارسال نظر از طرف یک کاربر عادی به راحتی قابل تشخیص است و باعث ایجاد احساس منفی در مدیر سایت می شود. در معرفی خود صادق باشید و سعی کنید از عبارات مثبت و کلی استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر در توضیحات خود بنویسید «من یک متخصص سئو هستم»، احتمالاً احساسات منفی ایجاد خواهید کرد، اما با نوشتن چیزی مانند «من یک وبلاگ نویس هستم» یا «من به موضوعات بازاریابی علاقه دارم» می توانید علاوه بر معرفی خود، از ایجاد احساسات منفی در مخاطبان جلوگیری کنید.

بیشتر بخوانید  ابزارهای دیجیتال مارکتینگ، معرفی انواع ابزارها در بازاریابی دیجیتال - سئو مکانیک

8- نقد خود را در توییتر یا لینکدین بازنشر کنید

این مورد در فضای وب فارسی رایج نیست، اما می تواند تاثیر زیادی روی مدیر سایت هدف داشته باشد. بخشی از مقاله یا نظر خود را در توییتر ارسال کنید و لینک صفحه مقاله را قرار دهید. همچنین اگر مدیر سایت در این شبکه فعال است می توانید آن را در توییت خود ذکر کنید تا متوجه رفتار شما شود.

9- لینک در نظر باید به یک صفحه هدف باشد

اگر لینک در نظر شما به موضوع یک صفحه در سایت شما مربوط می شود، می توانید مستقیماً به همان صفحه پیوند دهید. اگر موضوع سایت شما کاملاً با صفحه ای که نظر خود را در آن ارسال کرده اید متفاوت است، بهتر است به صفحه ای در سایت خود پیوند دهید که نشان دهنده شما یا کسب و کار شما است تا نظر شما به عنوان هرزنامه یا تبلیغات شناخته نشود.

10- با ارسال نظرات زیاده روی نکنید

اگر قصد دارید فعالیت خود را در یک سایت به مقالات بیشتر و موضوعات تخصصی تری گسترش دهید، مطمئن شوید که این فعالیت در یک روز یا دوره زمانی خاص انجام نمی شود. بهتر است فعالیت شما در سایر سایت ها کم اما هدفمند باشد. تعداد سایت هایی که می توانید با استراتژی های نظر دهی کار کنید بسیار زیاد است، بنابراین دلیلی وجود ندارد که وقت و انرژی خود را صرف یک سایت کنید. علاوه بر این، ارسال نظرات زیاد در یک سایت یا صفحه می تواند اعتبار شما را نزد مدیر سایت برای اهداف بازاریابی نظرات کاهش دهد.

آخرین کلمه

تمامی مقالات و تکنیک های آموزش سئو ارائه شده در این مقاله بر اساس استانداردهای رفتار حرفه ای در فضای وب بوده و هیچ کدام به رفتارهای اسپم یا کسب بی هدف بک لینک اشاره نمی کنند. حفظ شخصیت در بازاریابی نظری بسیار مهم است و تنها راه موفقیت در بازاریابی نظری صداقت است.

پیشنهاد می کنم از تکنیک های آموزش داده شده در این مقاله در قسمت نظرات همین صفحه یا سایر مقالات سئو مکانیک استفاده کنید و تاثیر آن را ببینید.


نظر 1

خیلی جذاب متخصر و مفید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *