عینک گوگل چیست؟ بررسی امکانات google glasses

احتمالاً نام یا توضیح عینک گوگل را شنیده اید. در این مقاله بررسی خواهیم کرد که آیا این امر می تواند آینده اینترنت و زندگی روزمره انسان را تغییر دهد یا اینکه این یک جاه طلبی گذرا و محکوم به فنا خواهد بود.

آخرین اختراع بزرگترین موتور جستجوی جهان یا گوگل، فناوری پوشیدنی است. در واقع این عینک شیشه ای با سنسورهای کاربردی شامل ژیروسکوپ و شتاب سنج، دوربین 8 مگاپیکسلی با فیلمبرداری با کیفیت 720p، مودم وای فای، مرورگر موبایل، هارد 12.6 گیگابایتی، بلوتوث و قابلیت اتصال به گوش های هوشمند است و صفحه نمایش آن بر روی چشم راست و خارج از زاویه دید اصلی کاربر قرار می گیرد تا فقط زمانی که شما بخواهید بتوانید به آن زاویه دید داشته باشید.

با عینک گوگل چه کاری می توانید انجام دهید؟

عینک گوگل هنوز به بلوغ کامل نرسیده است و هنوز راه زیادی برای رسیدن به حداکثر عملکرد خود در پیش دارد. مواردی که در اینجا ذکر می کنیم کارهایی هستند که تا امروز می توانید با عینک گوگل انجام دهید اما هر روز گوگل به روز رسانی های جدیدی را برای آن ارائه می دهد.

  • عکس بگیرید، از آنها فیلم بگیرید و مستقیماً در صفحه گوگل پلاس یا سایر شبکه های اجتماعی منتشر کنید.
  • بررسی آب و هوا و اخبار محلی با قابلیت به‌روزرسانی هر 10 دقیقه از طریق WiFi توسط عینک Google.
  • هنگام اتصال به گوشی های هوشمند با سیستم عامل اندروید، مسیرهای GPS را دریافت کنید.
  • متن را در گوگل جستجو کنید و نتایج را روی عینک نمایش دهید.
  • امکان شرکت در Google Hangout یا چت تصویری.
بیشتر بخوانید  ۵ ترفند عالی برای طراحی سایت با اسکرول طولانی - سئو مکانیک

تعدادی از شرکت های وابسته و شرکا در حال حاضر روی این نرم افزار کار می کنند سیستم عامل عینک گوگل یا مثل ظروف شیشه ای کار می کنند. ویژگی‌هایی مانند خواندن آخرین توییت‌ها، خواندن اخبار سایت‌های The Times و CNN و اتصال مستقیم به Evernote توسط این شرکت‌های همکار طراحی شده است و می‌توان از آن در عینک گوگل استفاده کرد.

استفاده از عینک گوگل در آینده

با توجه به کارایی روزافزون این عینک ها و استفاده بیشتر کاربران از این فناوری، در آینده شاهد تمرکز شرکت های بیشتری بر روی گسترش اثربخشی و امکانات آن خواهیم بود. تصور کنید در آینده ای نه چندان دور بتوانید از حواس پنج گانه خود برای کار با اینترنت استفاده کنید و در واقع وارد دنیای مجازی شوید، عینک گوگل دریچه ای به دنیای جدید خواهد بود. در آینده می توان امکانات و کاربردهای زیادی برای آن متصور شد که در اینجا به برخی از آنها اشاره می کنیم:

  • اسکن چهره افراد و دریافت اطلاعات و پرونده های شخصی آنها توسط ماموران پلیس در فرودگاه، مترو و خیابان های شهر با استفاده از عینک گوگل می تواند کمک زیادی به کاهش میزان جرم و جنایت در آینده و افزایش امنیت اجتماعی کند.
  • آتش نشانان با استفاده از عینک گوگل و دریافت اطلاعات مستقیم در مورد نقشه ساختمان، محل دقیق آتش سوزی، اسکن مادون قرمز و دمای محیط تاثیر زیادی در نجات جان افراد خواهند داشت.
  • اطلاعاتی درباره ضربان قلب، فشار خون، کالری مصرفی و دمای بدن در عینک گوگل در حین ورزش و فعالیت ورزشکاران حرفه ای دریافت کنید.
  • تصور کنید که با دیدن یک محصول در فروشگاه، تمام اطلاعات مربوط به وزن، قیمت، سازنده و مواد استفاده شده روی عینک گوگل خود را دریافت کنید، در این صورت دیگر نیازی به فروشنده نخواهید داشت.
بیشتر بخوانید  ابزارهای دیجیتال مارکتینگ، معرفی انواع ابزارها در بازاریابی دیجیتال - سئو مکانیک

شما می توانید نمونه های زیادی را در رابطه با زمینه کاری و فعالیت های روزانه خود به عنوان ویژگی های آینده عینک گوگل بیابید. به نظر شما این عینک چه کاربرد دیگری می تواند داشته باشد؟


نظر 1

نوشتتون عالی بود ممنونم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *