شبکه های اجتماعی عاملی بر سئو سایت و افزایش بازدید

جذب بازدیدکنندگان واقعی بیشتر سایت و افزایش تعداد بازدید صفحات می تواند راه خوبی برای کسب رتبه های بالاتر در سایت الکسا و افزایش فروش باشد. اگر سایت شما بر اساس اصول طراحی و بازاریابی تهیه شده باشد، درصد مشخصی از بازدیدکنندگان سایت باید مشتری شوند. همچنین با توجه به سئو و بهینه سازی سایت، قرار دادن لینک مستقیم به صفحات شما در شبکه های اجتماعی و امکان اشتراک گذاری مطالب می تواند نقش مهمی در اعتبار سایت و بهبود رتبه شما در نتایج گوگل داشته باشد.
قرار دادن دکمه های اتصال به شبکه های اجتماعی در سایت علاوه بر افزایش تعداد بازدیدکنندگان سایت می تواند منجر به ارتباط متقابل و دو طرفه با مشتریان شود. شما به راحتی می توانید از نظرات مشتریان خود بهره مند شوید و نیازهای آنها را بدانید. اما در عمل قرار دادن هر یک از این دکمه ها چه فایده ای دارد، باید در کجای سایت قرار گیرند و از هر کدام چه انتظاری می توان داشت؟
هر کدام از این شبکه های اجتماعی به تنهایی می توانند بر سئو و موفقیت سایت شما تأثیر بگذارند، اما استفاده از همه آنها در کنار هم نتیجه معکوس خواهد داشت. قرار دادن چندین دکمه شبکه های اجتماعی در هر صفحه باعث می شود که کاربران روی هیچ یک از آنها کلیک نکنند و ارزش و اعتبار کمی به آنها بدهد. به همین دلیل، اگر قصد دارید از شبکه های اجتماعی برای سئوی سایت خود استفاده کنید، بسته به محتوای سایت و مشتریان خود تنها یک یا دو گزینه را انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید  استفاده از سینماگراف در طراحی سایت - سئو مکانیک

شبکه اجتماعی توییتر

در میان شبکه‌های اجتماعی، توییتر سریع‌ترین راه برای برقراری ارتباط با مردم است

می توانید با استفاده از شبکه اجتماعی توییتر سایت خود را به روز کنید و به روز نگه دارید و بازدیدکنندگان جدید را به آن راهنمایی کنید. با اتصال سایت به توییتر، مشتریان شما می توانند به سرعت مطالب جدید شما را در قالب پست هایی با 140 کاراکتر یا کمتر دنبال کنند. با توجه به این محدودیت و نوع کاربران فعال در این شبکه اجتماعی، ممکن است بیشتر مناسب سایت های خبری یا سایت هایی با متن های کوتاه مانند اخبار، جوک، اس ام اس و طنز باشد.

شبکه اجتماعی فیسبوک

با توجه به کثرت کاربران شبکه اجتماعی فیس بوک و امکانات فراوان این سایت برای کسب و کار مانند ارسال همزمان متن و نوشتار، ویدئو و قسمت نظرات قوی، استفاده از این شبکه اجتماعی در سایت می تواند تاثیر زیادی در جذب بازدیدکنندگان سایت، ایجاد ارتباط دو طرفه و سئو داشته باشد و تقریبا برای تمامی سایت ها و تمامی زمینه های فعالیت مناسب است.
امکاناتی مانند لایک و اشتراک گذاری در این شبکه اجتماعی فرصت خوبی را ایجاد کرده است تا شما را از طریق کاربران و مشتریان به دوستان خود معرفی کند و دامنه فعالیت سایت شما را گسترش دهد.

شبکه اجتماعی لینکدین

سایت لینکدین یک مرجع حرفه ای در بین شبکه های اجتماعی است

شبکه اجتماعی LinkedIn LikedIn گزینه مناسبی برای ارتباط بین شرکت ها یا شرکت ها و همچنین کارشناسان در هر زمینه با شرکت های فعال در آن ایجاد کرده است. این شبکه اجتماعی برای سایت شرکت های تجاری و صنعتی مناسب بوده و بستر مناسبی را برای ارتباط با سایر همکاران و متخصصان فعال در زمینه کاری خاص فراهم می کند. به علاوه، فعال بودن در آنجا می تواند به شما در جذب کارمندان و همکاران جدید کمک کند.

بیشتر بخوانید  robots.txt چیست؟ آموزش نحوه کار و استفاده از فایل robots.txt

شبکه اجتماعی پینترست

شبکه اجتماعی پینترست کمتر از هر گزینه دیگری در ایران مخاطب دارد، اما کاربران آن هر روز در حال افزایش هستند. محیط کاری این شبکه اجتماعی برای کاربران کمی متفاوت است و بیشتر بر روی ارسال تصاویر و ایده ها تمرکز دارد. برای سایت های تصویر محور که متعهد به نمایش ایده های جدید و گرافیکی هستند، شبکه اجتماعی Pinterest بهترین گزینه ارتباطی خواهد بود. اگر در زمینه دکوراسیون داخلی، خدمات عروسی و یا عکاسی مشغول هستید، پیشنهاد می کنیم فعالیت خود را در این شبکه اجتماعی گسترش دهید و مخاطبان بیشتری را به سایت خود جذب کنید.

شبکه اجتماعی +Google

شبکه اجتماعی گوگل پلاس و استفاده از دکمه پلاس بیشترین استفاده را در وب سایت های ایرانی داشته و به محبوب ترین گزینه برای ارتباط با مشتریان تبدیل شده است. تاثیر فعالیت در این شبکه اجتماعی بر سئوی سایت به دلیل ارتباط مستقیم با گوگل بیشتر از سایر گزینه ها است و در برخی موارد در نتایج جستجوی گوگل به نتایجی از صفحات آن برمی خوریم.

فعال بودن در یکی از شبکه های اجتماعی قطعا بر موفقیت شما و جذب بازدیدکنندگان بیشتر تاثیر می گذارد، اما تمرکز روی یکی دو گزینه مناسب و صرف انرژی در آنها قطعا نتایج بهتری به همراه خواهد داشت. در این بین نمی توانید از شبکه های اجتماعی داخلی مانند باشگاه ها غافل شوید و با توجه به حوزه فعالیت خود از آنها برای ارتباط با مخاطبان خود استفاده کنید.


نظر 1

نوشتتون عالی بود ممنونم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *