جریمه دستی گوگل چیست؟ معرفی Manual Actions در وبمستر گوگل

اگر یک حساب Google Webmaster ایجاد کرده اید و از آن استفاده می کنید، ممکن است در چند هفته گذشته متوجه تغییرات کمی شده باشید. یکی از بزرگترین تغییرات در Google Webmaster اضافه شدن بخش جدیدی به نام Manual Actions به عنوان زیرمجموعه بخش Search Traffic است. در این مقاله با توجه به توضیحاتی که خود گوگل اعلام کرده است به توضیح و معرفی این قسمت می پردازیم.

نحوه دسترسی به بخش مجازات های دستی در گوگل وبمستر

مختصری در مورد گوگل، هرزنامه و جریمه ها

گوگل به طور مداوم نتایج جستجوی خود را بهبود می بخشد. استفاده از داده ها، تحلیل های آماری و الگوریتم های جدید هدف دیگری جز بهبود تجربه کاربر در هنگام جستجو ندارند. در کنار گوگل، وب مسترها و کاربران اینترنت همیشه به دنبال راه های جدید و مبتکرانه برای رسیدن به رتبه برتر گوگل و تقلب الگوریتم پنگوئن یا پاندا هستند.
هرزنامه ها مشکلات زیادی را برای کاربران اینترنت به وجود می آورند زیرا باید زمان بیشتری را برای یافتن آنچه می خواهند صرف کنند و در یک جستجوی ساده با چندین سایت غیر مرتبط مواجه می شوند. علاوه بر این، صاحبان سایت‌های سالم با محتوای مفید نیز دلسرد می‌شوند زیرا صفحات خود را در مقایسه با رقبای تنبل و کپی‌کننده‌های خود پایین‌تر می‌بینند. همه این موارد باعث شده تا گوگل علاوه بر الگوریتم های خودکار که در بیشتر موارد موثر هستند، از جریمه های دستی توسط انسان نیز استفاده کند. با این کار گوگل می تواند تضمین بهتری برای حفظ کیفیت نتایج جستجو داشته باشد.

بیشتر بخوانید  آموزش کامل رفع خطای اتصال پایگاه ‌داده در وردپرس - سئو مکانیک

بخش جریمه دستی در گوگل وبمستر

مت کاتز، مدیر ضد هرزنامه گوگل می گوید:

با افزایش ظرفیت الگوریتم Google و بهبود نتایج آن، جریمه‌های دستی را نیز برای مبارزه با تکنیک‌های هرزنامه انجام می‌دهیم که می‌تواند منجر به رتبه‌بندی پایین‌تر در Google یا حذف صفحات فهرست شود. بخش مجازات‌های دستی به شما از این اقدامات اطلاع می‌دهد و نحوه رفع آن‌ها را به شما پیشنهاد می‌دهد و همچنین پیامی را در بخش مرکز پیام حساب مدیر وب‌سایت خود دریافت خواهید کرد.

اگر سایت شما در نتایج گوگل از وضعیت خوبی برخوردار نیست و یا با افت ورودی مواجه شده اید، پیشنهاد می کنیم ابتدا به قسمت Manual Actions مدیر وب سایت خود بروید و اگر تا به حال اکانت مدیر سایت نداشته اید، بهتر است مقاله نحوه ارائه سایت خود به گوگل و استفاده از ویژگی های منحصر به فرد متعدد آن را مطالعه کنید. در صورتی که در قسمت مجازات های دستی با پیغامی مواجه شدید مراحل پیشنهادی را یکی یکی انجام دهید و هر زمان که مطمئن شدید سایت شما توسط گوگل به عنوان اسپم شناخته نمی شود می توانید از همان صفحه Manual Actions درخواست بررسی را به گوگل ارسال کنید.
پیام هایی که در این قسمت مشاهده خواهید کرد ممکن است کل سایت شما را تحت تأثیر قرار دهد یا فقط برای صفحات خاصی اعمال شود که به طور کامل به شما اعلام می شود. دلایلی که گوگل به صورت دستی سایت شما را جریمه می کند و آن را تبلیغ می کند عبارتند از:

  • لینک غیر طبیعی به سایت شما
  • لینک های غیر طبیعی از سایت شما به سایت های دیگر
  • سایت هک شده است
  • محتوای بی کیفیت و کم ارزش
  • سایت ناخواسته
  • هرزنامه توسط کاربران (مربوط به بخش نظرات و انجمن سایت)
  • تغییر مسیرهای پنهان
  • کلمات یا بخش های پنهان و بمباران کلمات کلیدی
  • هاست های شناخته شده بدون هرزنامه
بیشتر بخوانید  هک رشد چیست؟ - آژانس خلاقیت سئو مکانیک

در رابطه با هر یک از موارد فوق، مقالات اختصاصی و جامعی در بلاگ سیما منتشر شده است که می تواند راهنمای شما برای جلوگیری از جریمه دستی گوگل و کاهش سهم آن باشد.


نظر 1

ممنونم بابت مطلب قشنگتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *