تگ های HTML | آموزش استفاده و تاثیر بر سئو

تگ های HTML یا همان عنوان که از نام آن پیداست، برای تشخیص عناوین مقاله از متن استفاده می شود. به آنها هدر یا h1، h2 و غیره نیز می گویند. مهم ترین تگ های HTML سربرگ h1 و کم اهمیت ترین تگ ها h6 هستند. هنگام کدنویسی سایت خود باید ترتیب استفاده از تگ های HTML را به درستی رعایت کنید و اگر مثلاً از h3 بعد از h1 استفاده کنید تأثیر منفی بر سئوی سایت شما خواهد داشت.


به عنوان یک مثال کامل تر، نحوه کدنویسی و استفاده از تگ های HTML در یکی از محتوای وب سایت به نام SEO را بررسی خواهیم کرد:

سئو چیست؟

سئو چقدر مهم است؟

چرا موتورهای جستجو به سئو نیاز دارند؟

کلاه سیاه و کلاه سفید

توجه داشته باشید که استفاده از هدرهای h1 بسیار مهم است و هر صفحه در سایت باید یک سربرگ داشته باشد. (مطالب این مقاله برگرفته از سایت Woorank می باشد)

ترتیب استفاده از تگ های HTML در متن

کاربردهای تگ های HTML

تگ های HTML برای تعیین قسمت های مختلف یک متن استفاده می شوند و تاثیر زیادی بر قابلیت استفاده سایت از دیدگاه کاربر و سئو دارند. استفاده از این تگ ها باعث خوانایی بیشتر محتوا و بهبود تجربه کاربری (UX) سایت می شود.

استفاده از تگ های HTML از نظر سئو

ارتباط: موتورهای جستجو ارتباط موضوعی بین برچسب ها و متن را بررسی می کنند.

تعیین کلمه کلیدی: گوگل برای تعیین درصد استفاده از کلمات کلیدی به عناوین اهمیت زیادی می دهد و آنها را با میزان استفاده در متن مقایسه می کند.

بیشتر بخوانید  مفهوم کلیدی جایگزین کلمه کلیدی در سال ۲۰۱۸ - سئو مکانیک

اهمیت تگ h1: HTML مهمترین عنصر است و هرگز نباید نادیده گرفته شود. موتورهای جستجو توجه خاصی به کلمات استفاده شده دارند و باید حاوی توضیحات مختصری از صفحه مانند برچسب عنوان باشند.

محتوای مناسب برای بازدیدکنندگان: تگ های HTML به بازدیدکنندگان دید مناسبی برای درک بهتر محتوای صفحه می دهند. گوگل به تجربه کاربری خوب بازدیدکنندگان سایت شما اهمیت زیادی می دهد، به همین دلیل استفاده از تگ های HTML بر سئوی صفحه شما تاثیر می گذارد.

استفاده از تگ های HTML از نظر ارگونومی سایت

  • هدر h1 به بازدیدکنندگان سایت شما اطلاعات مختصر و مرتبطی در مورد آنچه که در آینده خواهند خواند، می دهد.
  • استفاده از تگ های مختلف HTML به کاربر این امکان را می دهد که به سرعت بخش مورد نظر را در متن پیدا کند.
  • استفاده از تگ های HTML به محتوای ارائه شده ظاهری تمیز و مرتب می بخشد.

کارهایی که نباید با تگ های HTML انجام داد

  • آنها را با کلمات کلیدی بمباران نکنید، استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی در تگ های HTML بر سئو سایت شما تأثیر منفی می گذارد.
  • از بیش از یک تگ h1 در مقاله استفاده نکنید، ممکن است گوگل مشکوک شود که شما می خواهید کلمات کلیدی خود را مجبور کنید، به جای آن از تگ های HTML زیر استفاده کنید یا مقاله را در چند قسمت منتشر کنید.
  • از تگ های تکراری HTML در صفحات مختلف استفاده نکنید و سعی کنید محتوایی با هدرهای مختلف داشته باشید.
  • هر متنی در صفحه که از دید کاربران مخفی شود بر سئوی شما تاثیر منفی می گذارد و تاثیر آن بر تگ های HTML نیز یکسان است.
  • هدر h1 و عنوان صفحه یکسان را انتخاب نکنید.
بیشتر بخوانید  تولید محتوا یا خرید بک لینک؟ بزرگترین دوراهی در مسیر سئو

نظر 1

نوشتتون عالی بود ممنونم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *