ترکیب رنگ – پیشنهاد رنگ بندی سایت با الهام از طبیعت

در دنیای بزرگ فناوری اطلاعات و اینترنت، انتخاب رنگ مناسب و ترکیب مناسب رنگ ها می تواند نوید تمایز را بدهد و تفاوت های چشمگیر وب سایت شما با رقبای شما را نشان دهد. مطمئنا انتخاب ترکیب رنگ در طراحی وب سایت، طراحی لوگو، دکوراسیون محل کار و سایر ملزومات برندسازی یک کسب و کار جدید، یکی از سخت ترین چالش های پیش روی شما خواهد بود. گزینه های زیادی پیش روی شماست و انتخاب ترکیب رنگ مناسب می تواند رونق و پیشرفت فوق العاده ای را برای شما به ارمغان بیاورد اما از طرفی شرایط متفاوت و خطرناکی را برای یک کسب و کار نوپا ایجاد می کند. متأسفانه در کشور ما به دلیل وجود ضریب ریسک پایین در کسب و کارهای نوپا، معمولاً از این موضوع اساسی یعنی انتخاب و استفاده از ترکیب رنگی خاص غفلت شده و با یک نگاه گذرا مورد بررسی قرار می گیرد. یکی از روش های مرسوم برای انتخاب ترکیب رنگ برای برندسازی در ایران، انتخاب رنگ قوی ترین رقبا بدون کمی تغییر و تفاوت است که بدون شک نمی تواند پاسخگوی نیازهای بلندمدت و دوراندیشانه یک شرکت یا یک گروه نوپا باشد.

الان باید چیکار کنیم؟ تعیین پالت رنگ سایت در مرحله اول می تواند با انتخاب رنگ اصلی به عنوان پایه شروع شود. مسلماً در نگاه اول گزینه های زیادی وجود ندارد، اما می توانید گزینه های بیشتری را با دقت بیشتری دریافت کنید، به عنوان مثال، خود رنگ آبی شامل رنگ های آبی مختلفی خواهد بود، از آبی آسمانی و لاجوردی تا آبی نقره ای، همه آنها آبی هستند و هر کدام حالت متفاوتی دارند. همچنین معمولاً برای تصویر برند به دو یا چند رنگ نیاز داریم که بتواند تمام نیازهای ما را برآورده کند. این دقیقاً مکان مناسبی برای یک اشتباه بزرگ است. چگونه یک ترکیب رنگ متمایز از رنگ پایه بدست آوریم؟ این چالش بزرگ است.

بیشتر بخوانید  Magento چیست؟ مزایا و معایب مجنتو - سئو مکانیک

راه حل های مختلفی برای حل این مشکل وجود دارد، مانند مشاوره با یک طراح گرافیک یا استفاده از ترکیب رنگ های رایج مانند آبی با سفید یا زرد با قرمز، اما این راه ها ممکن است برای شما تفاوت چشمگیری ایجاد نکند. در این مطلب سعی کرده ایم ضمن ارائه نمونه های جالب و جذاب از ترکیب رنگ های مختلف راه حلی کاربردی و جذاب برای دستیابی به بهترین هارمونی رنگی به شما ارائه دهیم.

ترکیب رنگی با تم میوه پیشنهاد کنید

الهام گرفتن از طبیعت می تواند راه خوبی برای انتخاب رنگ سایت شما باشد. مغز انسان با دیدن رنگ های مختلف در طبیعت، هارمونی های زیادی را می پذیرد و حس خاصی را برای آنها در بدن ایجاد می کند. این تکنیک معمولا در بسته بندی مواد غذایی و نوشیدنی استفاده می شود. به عنوان مثال، یک نوشیدنی لیمو در یک بسته بندی لیمو یا یک آدامس دارچینی در یک لفاف قهوه ای قرار داده می شود. بنابراین می توانیم از این روش برای ایجاد ترکیب رنگی و هارمونی مناسب استفاده کنیم.

در اینجا با معرفی ترکیب رنگ ها در میوه های مختلف می خواهیم این تکنیک را تا حد امکان به شما ارائه دهیم تا بتوانید از آن در طراحی لوگو، وب سایت و برند استفاده کنید.

رنگ آمیزی سایت از انگور الهام گرفته شده است

ترکیب رنگ انگوری برای طراحی وب

طراحی وب سایت و رنگ آمیزی با الهام از انگور

ترکیب رنگ وب سایت الهام گرفته از هندوانه

ترکیب رنگ هندوانه ای برای طراحی وب

طراحی و رنگ آمیزی وب سایت با الهام از هندوانه

رنگ آمیزی سایت با الهام از لیمو

ترکیب رنگ لیمویی برای طراحی وب

طراحی و رنگ آمیزی وب سایت با الهام از لیمو

ترکیب رنگ سایت با الهام از توت فرنگی

ترکیب رنگ توت فرنگی برای طراحی وب

طراحی و رنگ آمیزی وب سایت با الهام از توت فرنگی

برای انتخاب پالت رنگ سایت می توانید از ابزارهای دیگری نیز استفاده کنید و بسته به موضوع سایت خود عناصر مختلفی را در آن قرار دهید، یکی از محبوب ترین ابزارها در بین طراحان Adobe Kuler است.

بیشتر بخوانید  سئو محلی چیست؟ آموزش local seo

بیشتر بخوانید: انتخاب رنگ مناسب برای سایت


نظر 1

خیلی جذاب متخصر و مفید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *