بر اساس تعریف انجمن بازاریابی آمریکا AMA، هویت یک برند یا یک تصویر برند مجموعه ای متشکل از یک نام، یک لوگو، یک علامت یا یک مشخصه، یک طرح، یک رنگ یا ترکیبی از آنهاست که مزایا و خدمات هر شرکت را مشخص می کند. در عمل، برندسازی تفاوت های شما را با سایر شرکت ها مشخص می کند.
بنابراین، برندسازی به معنای رقابت برای مشتریان و تشویق آنها به انتخاب خدمات و محصولات شما از بین رقبا نیست، بلکه ایجاد ذهنیت و چشم انداز برای کسب و کار شما در مشتریان است زیرا آنها برای رفع نیازهای خود به شما وابسته هستند.
دستاوردهای نام تجاری مناسب ممکن است شامل موارد زیر باشد:
- پیام و شعار شما را به خوبی منتقل می کند
- اعتبار شما را تایید و افزایش می دهد
- هویت برند خوب به راحتی مشتریان را متقاعد می کند
- وفاداری مشتری به شما را افزایش دهید
- ایجاد ارتباط عاطفی و ایجاد حس شناخت در مشتریان
تصویر برند چقدر مهم است؟
برای موفقیت در برندسازی خود، باید به خوبی از نیازها و خواسته های مشتریان خود آگاه باشید و همواره بر اساس آن برندینگ و استراتژی کسب و کار خود را برنامه ریزی کنید.
تصویر برند شما با تجربیات و برداشت های قبلی مشتریان در بازار پیوند خواهد خورد و علاوه بر جذب افراد خاص به سمت شما، مطمئناً مشتریان خاصی را از شما دور خواهد کرد. یک برند موفق باید هر روز برای کسب رضایت بیشتر مشتری و جذب مشتریان جدید تلاش کند، این امر تنها در سایه یک مطالعه میدانی مناسب، بررسی عملکرد و رضایت مشتری و تعیین استراتژی تبلیغاتی مناسب امکان پذیر است. در عمل، مدیریت برند زمینه ای را برای بازاریابی و ارتباطات شما ایجاد می کند که در صورت غفلت، می تواند شما را از رقبایتان متمایز کند.
یک برند را بازسازی کنید
شاید قبلاً برند خود را تعریف و معرفی کرده باشید، اما از نتایج و دستاوردهای آن راضی نباشید، بازسازی و بهبود تصویر برند گامی حیاتی و مهم در تاریخ هر کسب و کاری خواهد بود و کوچکترین اشتباهی می تواند باعث از دست دادن مشتریان فعلی شما شود، اما از طرف دیگر، برندسازی حرفه ای و مشاوره تخصصی می تواند کسب و کار شما را متحول کند و پایگاه مشتری شما را چندین برابر افزایش دهد.
بیشتر بخوانید: بدنام ترین تکنیک های تبلیغات اینترنتی
زهرا
خیلی جذاب متخصر و مفید
2023-08-04 01:35:26
خیلی جذاب متخصر و مفید