بازاریابی محتوا چیست؟ آشنایی با انواع بازاریابی محتوا+مقاله

بازاریابی محتوا چیست؟ انواع بازاریابی محتوایی می توانند به تنهایی و یا در کنار یکدیگر مثمر ثمر باشند و در واقع شناخت انواع بازاریابی محتوایی می تواند به شما کمک شایانی کند.

در این مقاله در سئو مکانیک قصد داریم تا در ارتباط با انواع بازاریابی محتوایی برای شما صحبت کنم و بگویم که انواع بازاریابی محتوایی به چه صورت می تواند باشد و اصلاً چرا بازاریابی محتوا اتفاق می افتد و هدف از این کار چیست همچنین در ادامه خواهم گفت که بازاریابی محتوا می تواند چه کمکی به افراد مختلف کند و چگونه افراد می توانند تا از این طریق به کسب درآمد بپردازند پس اگر این موضوع برای شما نیز جالب باشد تا پایان این مقاله در سئو مکانیک همراه من باشید.

بازاریابی محتوایی چیست؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که بازاریابی محتوا (Content marketing) در واقع نوعی از انواع بازاریابی است که به کسب و کار و برندینگ مربوط می‌شود و در واقع افرادی که در این عرصه فعالیت می کنند، سعی می کنند تا تولید محتوای مختلف داشته باشند و با ایجاد محتوایی که می‌تواند سرگرم کننده و یا آموزش دهنده باشد و آگاهی خوانندگان را بالا ببرد

بازاریابی محتوایی چیست؟

توجه مخاطبان زیادی را به خود جلب نماید و با آموزش هایی که به آن ها می دهد و راهنمایی هایی که آنان را می کند، بتواند شخص یا اشخاصی را متوجه کسب و کار خاصی کند که این کسب و کار می تواند برای خود فرد ایجاد کننده محتوا و یا افرادی باشد که از او خواستند تا برایشان تولید‌ محتوا کرده و مخاطب جذب نماید.

به طور کلی، بازاریابی محتوی بخشی از استراتژی بازاریابی و توسعه کسب و کار به حساب می آید که عمدتا هدف آن ساخت و توزیع محتوای با ارزش، یکپارچه و مرتبط به منظور جذب کاربران جدید و حفظ کاربران قدیمی می باشد. در این استراتژی، در واقع با ارائه محتوای ارزشمند، مخاطب جذب می گردد. اما برای ارائه بازاریابی محتوی موفق باید یک برنامه دقیق و جامعه داشته باشیم و بسیاری از نکات و موارد را مد نظر قرار دهیم. در صورتی که قصد بازاریابی محتوی دارید در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

اهداف و استراتژی های بازاریابی محتوا

در اینجا ما خواهم گفت که انواع بازاریابی محتوایی چه مواردی را در خود جای می دهد و از کجا سرچشمه گرفته و چه اهدافی را به طور دقیق تر دنبال خواهد کرد.

جالب است بدانید که بازاریابی محتوایی یک موسسه مخصوص به خود دارد و این موسسه بیانیه ای را منتشر کرده است که هدف بازاریابی محتوایی را به طور دقیقی بیان می کند.

این بیانیه به ما می‌گوید که در واقع باید به وسیله ایجاد و در واقع ساماندهی محتوایی که تولید می شود بتوانیم تا مشتریان و مخاطبان زیادی را جذب کرده و آنها را حفظ کنیم و با تغییراتی که در رفتار و تفکرات مشتری ها ایجاد می کنیم بتوانیم برای کالاها و یا موارد مختلفی که در نظر داریم بازاریابی انجام داده و مشتری جذب کنیم.

در واقع تفکیک شدن انواع بازاریابی محتوایی از اینجا شروع می شود که هر کس می تواند با تولید کردن محتوای با ارزش و سرگرم کننده برای مخاطبان مختلف نیت خود را در قالب راهنمایی کردن مخاطبان به آنها القا کند و آنها را به سمتی بکشاند که بتواند بازار کار خود را رونق دهد و این موضوع در حالی نیست که سعی داشته باشد عده ای را گول بزند بلکه این کار با هدف راهنمایی هرچه بهتر مخاطبان برای گرفتن بهترین تصمیم می باشد و نباید دروغ را وارد داستان کنیم.

اول از همه اینکه استفاده از استراتژی بازاریابی محتوی باعث می شود که نوعی اعتماد در بازدیدکنندگان به وجود بیاید. هر چقدر که مخاطبان به اطلاعات ارائه شده در یک سایت بیشتر اعتماد نمایند، به طور طبیعی احتمالا خرید محصولات آن سایت بیشتر می شود. همچنین زمانی که خوانندگان دائما محتوای یک برند را می خوانند و آن را دنبال می کنند دیدگاه و علاقه شان نسبت به آن برند تغییر می کند و خود به خود اعتماد بیشتری به آن می کنند.

همچنین با استفاده از استراتژی های بازاریابی محتوی، آگاهی کاربران نسبت به یک برند بالا می رود. در حقیقت، هدف اصلی به کارگیری این استراتژی این است که مخاطبین بتوانند محتوای با ارزش تولید شده را مشاهده نمایند و نسبت به آن عکس العمل نشان بدهند. این موضوع در حقیقت نشان دهنده میزان تخصص در یک شرکت می باشد. می توان محتوایات مرتبط با این هدف را عمدتا در قالب هایی مانند اینفوگرافیک، ویدئوهای سرگرم کننده و ایبوک و وبینار ایجاد نمود. به نوعی اندازه گیری این هدف کار دشواری می باشد. با این وجود با ادغام یک سری از معیارها و داده ها می توان میزان آگاهی نسبت به یک برند را اندازه گرفت.

همچنین به کارگیری استراتژی بازاریابی محتوا می تواند باعث بهبود سئو شود. زمانی که محتوای با کیفیتی تولید می شود، مخاطبین بیشتری جذب سایت خواهند شد و به همین راحتی میزان ترافیک سایت بالا می رود. همچنین الگوریتم های موتورهای جستجو دائما در حال تغییر می باشند. اما در صورتی که دائما مطالب مفید و آموزنده بگذارید و وب سایت خود را آپدیت کنید، موتور جستجو وب سایت شما را در صدر قرار خواهد داد.

این کار باعث می شود که وب سایت شما بیشتر دیده شود و طبیعتا تعداد کاربران بالا می رود. از دیگر مزیت های به کارگیری استراتژی بازاریابی محتوا می توان به ایجاد سرنح بازاریابی اشاره کرد. بدون شک از موارد لازم برای هر کسب و کاری ایجاد اعتماد و آگاهی است. اما تولید سرنخ می تواند یکی از مهم ترین هدف های هر کسب و کاری باشد که در واقع نتیجه تولید محتوا است. در چنین شرایطی بازاریابی محتوی باعث می شود که افردی که با کسب و کار شما آشنا نیستند به راحتی بتوانند با آن آشنا شوند و درباره آن اطلاعات مفیدی کسب کنند. تبدیل نمودن ترافیک وب سایت به لد یا سرنخ و در آخر پروش لدها در چرخه خرید و تبدیل آنها به خریداران بالقوه یکی از اهداف مرتبط با بازاریابی محتوا به حساب می آید.

بیشتر بخوانید  آموزش ایجاد کاربر جدید در وردپرس - سئو مکانیک

برای مثال می توان از قالب هایی مانند مطالعات موردی، نرخ همگرایی و ایبوک ها برای این منظور استفاده کرد.یکی دیگر از مزیت های به کار گیری استراتژی بازاریابی محتوی این است که جذب مخاطبین ایده ال بیشتر می شود. همان طور که گفته شد لدها نقش قابل توجهی در فرآیند بازاریابی ایفا می کنند اما به خاطر داشته باشید که لدهای بی کیفیت برای شما کارآمد نیستند. هدف شما باید این باشد که خریداران واقعی را جذب نمایید. نکته مثبت در رابطه با بازاریابی محتوایی این است که تنها افرادی که به محتوا و کسب و کار شما علاقه مند هستند، شما را دنبال می کنند.

از این رو این افراد زمانی که در مرور گر کسب و کار شما سرچ می کنند، محتوای شما را می بینند، فرم را پر می کنند و در آخر ثبت نام می کنند. و در واقع این ها همان افرادی هستند که تیم فروش تان باید رویشان حساب کند. همچنین زمانی که شما از استراتژی بازاریابی محتوی استفاده می کنید، با استفاده از تکنیک پرورش lead، بازدیدکنندگان شما به Lead تبدیل می شوند.

شما می توانید لدها را از طریق سفر مشتری ایجاد نمایید. سفر مشتری به خودی خود شامل سه مرحله آگاهی، ملاحاظات و تصمیم گیری می باشد.باید توجه داشته باشید که در هر مرحله چه محتوایی را در اختیار کاربران قرار می دهید. در ادامه درباره هر یک از این سه مرحله توضیح داده شده است. در مرحله آگاهی، کاربر به مشکلی برمی خورد و برای حل آن از موتورهای جست و جو گری مانند گوگل استفاده می کند تا راه حلی پیدا نماید. بعد از جستجو در این موتورها، او وبلاگ شما را پیدا می کند و سپس محتوای مربوطه را می خواند.

همچنین ممکن است برای اطلاعات بیشتر و دقیقتر یک کتاب الکترونیکی دانلود نماید. تا اینجا کار او متوجه تخصص شما شده و تا حدی به شما اعتماد دارد. در مرحله بعد، ابتدا کاربر راه حل مشکل را بررسی می نماید و شماری از ویدئو های شما را تماشا می نماید. در این کار مطمئن می شود که شرکت شما می تواند مشکل او را حل نماید. در مرحله تصمبم گیری، بعد از ارزیابی های گوناگونی که صورت می گیرد؛ کاربر تصمیم می گیرد که از خدمات شما استفاده نماید. در اینجاست که شما می توانید با استفاده از بازاریابی محتوایی، کاربر را به یک خریدار بالقوه تبدیل نمایید.

ابزارهای بازاریابی محتوا

HubSpot’s Website Grader

برای اینکه وب سایتها موقعیت و عملکرد خود را در مارکتینگ ببینند از این ابزار استفاده می کنند. در واقع این یکی از بهترین ابزارهایی می باشد که بخش های مهم را در بازاریابی وبلاگ و یا در شبکه های اجتماعی رتبه بندی می کند و برای بهینه سازی هر بخش یک گزارش دقیق می دهد.

Blog idea generator

برای ایده پردازی پست های وبلاگ از این ابزار استفاده می شود. اگر یک یا سه کلمه کلی را درباره موضوع مورد نظر وارد نمایید ایده های زیادی ظاهر می شوند که می توانید از آنها برای نوشتن پست های وبلاگ بهره بگیرید.

Feedly

کار این ابزار این است که به دنبال موضوع های مرتبط با کسب و کار شما می گردد و به طور همزمان به ایده تولید محتوا شما کمک می نماید.

BuzzSumo

شما می توانید با کمک این ابزار محبوب ترین ایده ها را پیدا کنید. میزان به اشتراک گذاشته شدن محتوی در شبکه های اجتماعی معیار محبوبیت در این ابزار می باشد. از این رو با کمک این ابزار می توانید ایده هایی که مورد توجه مخاطبین است تشخیص دهید.

تعیین کنید که چه نوع محتوایی را می خواهید تولید نمایید

برای تولید محتوا گزینه های زیادی وجود دارد. به طور کلی محتوا به سه دسته تقسیم می گردد و شامل نوشتاری، بصری و صوتی می باشد. با ترکیب هر کدام از اینها فرمت جدیدی حاصل می شود. اینفوگرافیک، پست وبلاگ، پادکست و غیره از محبوب ترین فرمت های محتوایی به شمار می آید.

محتوا را منتشر و مدیریت کنید

محتوی تولید شده را می توان در بخش هایی مانند شبکه های اجتماعی، ایمیل، موتوهای جستجو و تبلیغات منتشر نمود. بازاریابی محتوی تنها به ساخت و انتشار انواع مختلف محتوا اختصاص ندارد بلکه شامل مدیریت محتوا نیز می گردد. برای مدیریت بازاریابی محتوی از تقویم محتوایی استفاده می نمایند. با کمک این تقویم شما در مسیر درست بازاریابی قرار می گیرید. همچنین تقویم رایگانی در وبلاگ HubSpot موجود است و شما می توانید از آن استفاده نمایید. سپس برای محتوای شبکه اجتماعی خود یک تقویم ایجاد کنید تا بتوانید محتوایتان را در سایت ها و کانال های دیگر تبلیغ نمایید.

مقالات بازاریابی محتوایی

مقالات بازاریابی محتوایی در واقع انواع بازاریابی محتوایی را در اختیار ما قرار می‌ دهند و کمک می‌کنند تا مخاطب بتواند با توجه به موضوعاتی که در سر دارد و به دنبال آنها می‌رود با به دست آوردن چیزی که می خواهد خواسته محتوا نویسان را نیز برطرف نماید و به سمتی سوق پیدا کند که بتواند برای فرد یا افراد خاصی که بازاریابی محتوایی انجام می‌دهند سوددهی نیز داشته باشد.

انواع بازاریابی محتوا

برای بهتر متوجه شدن انواع بازاریابی محتوایی شما عزیزان می توانید تا کتاب بازاریابی محتوا و یا pdf بازاریابی محتوایی را تهیه کرده و با مطالعه دقیق به طور جدی تری با این موضوع آشنا شوید و متوجه شوید که ساز و کار اصلی تولید محتوا چه می باشد و چه اهدافی را دنبال می کند.

بیشتر بخوانید  iframe چیست؟ جلوگیری از نمایش سایت بصورت iframe

نمونه بازاریابی محتوا

به عنوان مثال می توانیم تا وبلاگ های قدیمی را که قطعاً هر یک از شما دیده اید را به یاد بیاوریم و بگوییم که در گذشته افراد زیادی در این وبلاگ ها دلنوشته ها و یا داستان های مربوط به خود را که خودشان نوشته بودند قرار می دادند و یا فیلم و آهنگ و کلیپ هایی را که می ساختند و یا خوششان می آمد را در این وبلاگ ها قرار می دادند

اما رفته رفته این موضوع باعث شد که اشخاصی که وبلاگ داشتند این میل را در مخاطبان بیابند که علاقه زیادی به دست آوردن اطلاعات در مورد موضوعات مختلف به صورت رایگان دارند و در واقع این رایگان بودن اطلاعات نوعی اعتماد در مخاطبان به وجود می آورد، که رفته‌ رفته حاضر می شدند تا با استفاده از اطلاعاتی که محتوا نویس در اختیارشان قرار می‌داد سرمایه و در واقع پول خود را خرج نمایند.

کم‌کم این نیاز از طرف مخاطبان بیشتر توسط وبلاگ نویس ها و افرادی که تولید محتوا می کنند، شناخته شد و با یادگیری نکاتی در ارتباط با ایجاد تشنگی در مخاطب و برانگیختن حس کنجکاوی او و همین‌ طور دادن سرنخ‌ هایی به مخاطب توانستند تا از این کار به عنوان یک مارکت پولساز و پرسود استفاده نمایند که افراد زیادی را برای خرج کردن پول شان در راستای نیازی که دارند به سمت خود و یا افرادی که مدنظر هستند، بکشانند.

بازاریابی درونگرا

همان طور که در ابتدای متن نیز اشاراتی داشتیم باید بگوییم که بازاریابی درون گرا یکی از انواع بازاریابی محتوایی است که در واقع در این مدل نیازی به جذب مخاطب نیست و صرفاً محتوا نویسان با تولید محتوای ارزشمند که می توانند ارضا کننده نیاز های مخاطبان باشند.

در واقع در این کار تولید کنندگان محتوا توجه عده زیادی از مخاطبان را به خود جلب می کنند که این محتوا می تواند در مورد موضوعات مختلف باشد در نتیجه جمع شدن توجه مخاطبان افرادی که انواع بازاریابی محتوایی را می شناسند می توانند با استفاده از بازاریابی دیجیتال که انواع مختلفی دارد بیش از پیش و خیلی راحت تر مشاغل مختلفی را که می‌تواند مال خودشان و یا اشخاص دیگری باشد معرفی کرده

و در این شرایط به راحتی مخاطب را مجاب می‌کنند تا نیاز خود را با خرید کردن از آن ها برطرف نماید و اینگونه می توانند تا نسبت به رقبای خود فروش بیشتر و در نتیجه کسب درآمد بیشتری داشته باشند.

در دنیا شرکت های معتبر زیادی وجود دارد اما درصد کوچکی از آن ها از بازاریابی درونگرا که یکی از انواع بازاریابی محتوایی است استفاده می کنند و نکته جالب اینجاست که این شرکت های معتبر نسبت به سایر شرکت های معتبر دیگر، درآمد بسیار بیشتری داشته و توانسته اند تا سهم بیشتری از درآمد را برای خود تصاحب کرده و از رقیبان خود به میزان زیادی پیشی بگیرند.

بازاریابی (از طریق) محتوا یا Content Marketing ، همونطور که از اسمش معلومه، به معنی جذب مشتری و بازار به واسطه محتواست.یعنی شما طوری محتوا تولید کنید، که علاوه بر مفید بودن، منجر به افزایش فروش شما بشه. کلا، هر گونه تولید محتوا، خواسته یا ناخواسته، به صورت غیر مستقیم، یک content marketing هست(حداقل از نوع بی برنامش) .البته هیچ وقت، بازاریابی از طریق محتوا، به واسطه دروغ، و اطلاعات غلط، آینده خوشی نخواهد داشت و فقط منجر به سلب اعتماد مشتریان میشه.

بحث Content Marketing ، چیزی نیست که برای گوگل، قابل درک باشه.اما شما می تونید با استفاده از بازاریابی از طریق محتوا، علاوه بر خوشحال کردن گوگل، به خاطر تولید محتوای خوب، مشتری جذب کنید.این یکی از بهترین و سالم ترین شیوه های جذب مشتری و در عین حال، بهینه سازی در موتور های جستجو است. بازاریابی از طریق محتوا، در حقیقت، زیر مجموعه یکی از سه قطب سئوست.(محتوا – بک لینک – On Page Seo) و میشه اون رو در زیر مجموعه برندینگ هم قرار داد.

بازاریابی از طریق محتوا، قبل از هر چیز، به خلاقیت در ارائه مطلب شما نیاز داره، یعنی به شکلی نامحسوس، علاوه بر رعایت اصول اخلاقی و پرهیز از دروغ و اطلاعات غلط، خواننده رو به خرید محصول یا دریافت خدمات ، تشویق کنید.به چند شیوه غلط  Content Marketing توجه کنید:

1- کپی پیست و ویرایش چندین مطلب و درج لینک و معرفی محصول(یا خدمات) فروشی

2- درج کلی عکس و نوشته چشمک زن برای راغب کردن کاربر به خرید و دو خط توضیح و راهنما!

3- درج محتوای کلیشه ای که کاربر با یه نگاه، متوجه میشه شما قصد قالب کردن محصول خودتون رو دارید!

4- درج محتوای صفحه ای که به عنوان بازاریابی محتوا، در نظر گرفتید، در انجمن ها به قصد لینک بیلدینگ! کاربر با یه نگاه متوجه میشه، قصد شما لینک بیلدینگ هست.لذا نه محتوا رو میخونه نه وارد لینک میشه!

مورد چهارم رو به وفور در انجمن ها می تونید ببینید.به خصوص سایت های تازه تاسیس که در حوزه طراحی سایت فعالیت می کنند، این کار رو به تقلید، یا از روی خلاقیت خودشون(!) انجام میدن.مورد شماره چهار، از نظر کسانی که این کار رو می کنن، ممکنه به قصد بازاریابی از طریق محتوا نباشه و فقط به قصد خوشحال کردن گوگل با ایجاد بک لینک خودشون در اون انجمن ها باشه.این افراد، content marketing رو با لینک بیلدینگ اشتباه می گیرند و فکر می کنند، لینک بیلدینگ، بخشی از content marketing هست.

بیشتر بخوانید  شبکه اجتماعی یا سایت (پینترست-Pinterest)چیست؟ - سئو مکانیک

کل تعریف بسیاری از افراد نا آگاه در حوزه سئو درباره بازاریابی محتوایی، این هست:

که محتوای خوب تولید کنند و در اون، به تجارت خودشون، مستقیم یا غیر مستقیم اشاره کنن و مطالبشون رو در فروم ها به همراه لینک با کلمه ای که میخوان، توی گوگل رتبه بگیرن، پخش کنند!

معنی و تعریف کلی بازاریابی محتوا

1- شروع یک برنامه درست بازاریابی محتوا، باید از طرح تجاری آغاز بشه.طرح تجاری یا Business Plan، پایه هر تجارتی در هر حوزه ای است و نباید بدون داشتن طرح تجاری شروع، به بازاریابی محتوایی کنید.

2- بررسی کنید که در حال حاضر چه کسانی مشتری شما هستند (مشتریان فعلی) و چطور می تونید، علاوه بر حفظ کردنشون، اونها رو واقف کنید تا بیشتر از خدمات شما استفاده کنند یا شما رو به دیگران معرفی کنند.در حقیقت، بخشی از بازاریابی محتوایی شما باید، برای ریفرش و تلنگری به مشتریان فعلی شما و یادواری نام شما به عنوان یک فروشنده یا ارائه دهنده خدمات در ذهن اونها باشه.در حالت پیش فرض، ممکنه مشتریان فعلی، شما رو فراموش کنند.پس حفظشون کنید!

3- دور انداز و آینده محصولات و خدمات شما! به این فکر کنید، که بازاریابی فعلی شما، آسیبی به محصولات و خدماتی که در آینده ارائه خواهید کرد وارد نمی کنه.چیزی ننویسید که بعدا مجبور شید، حرفتون رو عوض کنید.بلکه طوری بنویسید که ذهن مخاطب، برای محصولات آینده شما، آماده بشه.(این که میگم بنویسید یا ننویسید، به هیچ وجه منظورم تجاری نوشتن و فقط به قصد پول نوشتن نیست.رعایت اخلاق، مطلب مفید و تازه و به دور از دروغ و سانسور، اولین اصل Content Marketing هست.مخاطبان دیگه هوشمند تر از اون هستند که با مخفی کاری محتوایی شما، گوگل بخورند!)

4- میزان رقابت! این اصل فقط مربوط به بازاریابی از طریق محتوا نیست و در هر فرایندی از هر کسب و کاری (انتخاب کلمات کلیدی،سئو،برندینگ،تجارت های فیزیکی و …) ، حاکم هست و من همیشه در سئوروز روی این موضوع تاکید دارم.به این فکر کنید که برای چه میزان رقابتی قصد دارید، Content Marketing کنید؟ چند رقیب با چه قدرتی دارید؟رقبای شما چقدر در بازاریابی از طریق محتوا قدرتمند هست؟از نظر بقیه شاخص ها چطور؟ نکنه بدون بررسی میزان رقابت، قصد دارید یه بازاریابی محتوا بدون توجه به رقابت انجام بدید؟بدون توجه به اینکه اصلا، Content Marketing شما جایی دیده میشه یا نه؟!!

5- قدرت فعلی شما! خیلی ها تصور می کنن، یه سایت تاسیس کنن یا بیان داخل سایت خودشون، حتی به بهترین و استاندارد ترین شکل، بازاریابی محتوا انجام بدن، موفقیت در پیش روشون هست! اصلا اینطوری نیست.اگر شما داخل سایتتون به content marketing بپردازید، چه کسی شما رو می بینه؟ اصلا این همه زحمت و بازاریابی محتوایی شما، جایی دیده میشه؟ کجا دقیقا؟ با جستجوی عبارت های مرتبط در گوگل؟ داخل ایمیل ها یا بنر های تبلیغاتی؟ وقتی بدون در نظر گرفتن قدرت خودتون، اقدام به Content Marketing می کنید، انگار دور خودتون چرخیدید! بازاریابی محتوایی قبل از هر چیز، نیاز به چشم داره.چشمانی که محتوای شما رو ببیند! برای جذب این چشم ها، چه برنامه ای دارید؟ سایت های قدرتمند از نظر رتبه گوگل و برند های قوی و معروف، علاوه بر اینکه، مخاطبان زیادی، دارند و روزانه چشمان جدید(کاربر جدید) و چشمان تکراری(کاربران ثابت) مطالب اونها رو می بینند، باز هم، برای جذب مخاطب بیشتر، دست به دامان روش های مختلف تبلیغات میشن.حالا فرض کنید، سایتی که نه رتبه گوگل خوبی داره، نه کاربران ثابت، نه تبلیغات، اقدام به بازاریابی از طریق محتوا کنه.فکر می کنید، اون شخص/شرکت، بعدا، از هر چی، گوگل و مشتری و درآمد اینترنتی و تولید محتوا، خسته و ناامید نخواهد شد؟!!

6- خودتون رو جای مشتری بذارید و تصمیم بگیرید.به عنوان یه کاربر به محتوای خودتون نگاه کنید.چقدر احتمال داره خرید کنید و تبدیل به مشتری بشید؟آیا به درستی مراحل تبدیل کاربر به مشتری رو طی می کنید؟بهینه سازی نرخ تبدیل، در محتوای شما، مورد توجه قرار گرفته؟نکنه طوری، مطلب نوشتید که خودون هم حوصله خوندن ندارید و اصلا جذبتون نمی کنه؟

7- اگر بعد از تولید محتوا، احساس خستگی شدید نکردید، و خیلی راحت انجام شد، به کارتون شک کنید.همین الان که من در حال نوشتن این مطلب هستم با اینکه، این پست، یک Content Marketing نیست، احساس خستگی شدیدی دارم و شاید دو ساعتی وقتم رو گرفت.شاید فکر کنید، این مطلب، اونقدر هم زیاد نیست که دو ساعت وقت گیر باشه(با فرض تایپ تند). اما فکری که قبل از نوشتن و در حین نوشتن می کنید، فرایند تولید محتوا رو طولانی می کنه.هر چقدر هم، کپی پیست نکرده باشید (که من از مخالفان سر سخت کپی پیست یا تجمیع مطالب هستم)، بعد از اتمام نوشتن، احساس خستگی خیلی خیلی بیشتری خواهید کرد که برای شما بهتره!

8-بعضی موضوعات، رو نمیشه با محتوا، بازاریابی کرد! برای مثال، فروش ساعت دیواری، فروش شارژ ، سایت های تفریحی ، سایت های فیلم و آهنگ، اصلا با بازاریابی از طریق محتوا آبشون توی یه جوب نمیره!(توجه کنید بازاریابی محتوایی.نه خود محتوا) شما چه محتوایی میخواید برای این موضوعات تولید کنید که منجر به جلب مشتری بشه؟برای خیلی موضوعات، اصلا بازاریابی از طریق محتوا(نه تولید محتوا) نتیجه نمیده یا دست کم، زحمتش به سودش نمی ارزه.حقیقت ها رو بپذیرید و همه چیز رو در یک چهارچوب قرار ندید گوگل رو پرستش نکنید!

نتیجه بازاریابی از طریق محتوا:

1- افزایش و حفظ مشتریان و کسب درامد بیشتر

1-افزایش نرخ تبدیل (Customer Rate)

3-کاهش نرخ دفع کاربر یا Bounce Rate

4-پخش نام و برند شما در فضای اینترنت (برندینگ)

5-افزایش قدرت سئوی سایت (تولید محتوای مفید و دریافت بک لینک های طبیعی)


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *