سئو سایت فروشگاهی – Shopping site SEO

9 نکته برای سئو سایت فروشگاهی

سئو سایت فروشگاهی، راهی برای رونق کسب و کار !

این 8 نکته می تواند نه تنها به سئو سایت فروشگاهی شما کمک می کند، بلکه باعث افزایش فروش شما نیز می شود.

Online Shopping and SEO: How SEO Changed The Way We Sell

نکات مهم در سئو سایت فروشگاهی

  1. سازماندهی محتوای خود

فرقی نمی کند که شما صاحب یک فروشگاه بزرگ یا کوچک باشید، اولین قدم برای بهبود سئو سایت فروشگاهی خود، سازماندهی و مرتب سازی محتوا است. برای سازماندهی محتوای خود باید به 4 نکته توجه کرد:

  • اطلاعات محصول خود را متمرکز کنید.
  • داده های محصول خود را مطابق با مشخصات گوگل ویرایش کنید.
  • سایر اطلاعات مربوط محصول را با نیازهای محتوای گوگل تطبیق دهید.
  • برای بروز نگه داشتن محتوا، فرایندی ایجاد کنید.

برای سازماندهی محتوای خود می توانید از سیستم مدیریت محتوای محصول استفاده کنید و یا به صورت دستی آن را انجام دهید.

  1. بهینه سازی عنوان محصول

از بهترین روش های عنوان خرید گوگل استفاده کنید. عناوین محصولات خود را فقط قابل کلیک نکنید، بلکه آنها را به جستجوی دوستانه تبدیل کنید تا محصولات شما در موتورهای جستجوگر رتبه بندی شود. در غیر این صورت، آنها برای کاربر نمایش داده نخواهند شد.

عوامل تاثیرگذار بر رتبه بندی وب سایت فروشگاهی در گوگل عبارتند از:

  • نام تجاری
  • ویژگی های محصول
  • MPN
  • بزرگنمایی محصول
  • مسائل HTML
  • خوانا بودن محتوا
  1. استفاده از کلمات کلیدی در عناوین و توضیحات

ابتدا بررسی کنید که چه کلمات کلیدی برای محصولات شما از قبل رتبه بندی شده است. برای یافتن کلمه کلیدی مناسب با عملکرد خود، گزارشگر شرایط جستجو را در AdWords اجرا کنید. در این قسمت در واقع آنها بر اساس آنچه که کاربران در نوارهای جستجو تایپ کرده اند، انجام می دهند.

این سوالات را در هنگام نهایی کردن کلمه کلیدی از خود بپرسید:

  • آیا PLA هنگام اجرای جستجوگر دستی برای این کلمه کلیدی نشان داده می شود؟
  • آیا هنگام اجرای این جستجو حداقل یکی از محصولات شما نمایش داده می شود؟
  • در حال حاضر کمپین های خرید شما چقدر برای این کلمه کلیدی هزینه می کنند؟
  • آیا عنوان یا توضیحات محصول حاوی کلمه کلیدی است؟
  1. استفاده از دسته بندی

دسته بندی محصولات رسمی خرید گوگل را می توانید در طبقه بندی محصولات GPC گوگل پیدا کنید.

هرچه درباره محصولات خود جزئیات بیشتری ارائه دهید، دستیابی و مشاهده آن راحت تر خواهد بود.

101 Ecommerce SEO Tips (That Actually Work)

همه آنچه که باید درباره سئو سایت فروشگاهی بدانید.

  1. تقویت تبلیغات خود با برنامه های افزودنی محصول

هنگامی که یک جستجو انجام می شود، محصولات مرتبط در زیر آگهی و تبلیغات نیز ظاهر می شوند. اگر قصد دارید که افزونه های محصول را ارائه دهید، بهتر است از بهینه سازی محصول و سئو سایت فروشگاهی استفاده کنید.

  1. استفاده از تبلیغات تحریک کننده

بهترین مکان برای تبلیغات تحریک کننده، مرکز صفحه است. در ادامه قصد داریم به شما 5 گزینه برتر برای تبلیغات تحریک کننده لیست محصولات گوگل آشنا کنیم:

  • ارسال رایگان
  • کاهش آستانه حمل رایگان
  • یکی بخرید، یکی ببرید یا یکی بخرید، 50% تخفیف بگیرید.
  • تخفیف های چند لایه (به عنوان مثال: 5% تخفیف برای سفارشات 50 هزار تومانی، 10% تخفیف برای سفارشات 100 هزار تومانی و غیره)
  1. استفاده از برچسب های سفارشی

برچسب های سفارشی این امکان را به شما می دهد تا گزارش های دقیق تری را که می تواند استراتژی های پیشنهاد شما را تحت تاثیر قرار دهد، اجرا کنید.

در اینجا شما می توانید از ویژگی های محصول به عنوان برچسب های سفارشی استفاده کنید:

  • رنگ
  • مواد
  • سبک
  • اندازه

البته ما شما را محدود به استفاده از این ویژگی ها نمی کنید. شما در استفاده از این ویژگی ها مختارید.

  1. ارائه جزئیات با توضیحات خود

معمولا گوگل برای توصیف حداکثر 10000 حرف را مجاز می داند.

روش های بهره بری از این محدودیت عبارتند از:

  • با وجود محدودیت 10K، طول 500 تا 1000 حرف را دنبال کنید.
  • از مرتبط ترین ویژگی ها استفاده کنید. (اندازه، محدوده سنی مورد نظر، ویژگی های خاص، مشخصات فنی و غیره)
  • استفاده از ویژگی های بصری (الگو، ماده و طرح)
  • در طول توضیحات می توانید از علائم و نشانه گذاری صحیح استفاده کنید.
  1. اطمینان از وجود تصاویر باکیفیت مربوط به محصول

اگر تصاویر شما محصول را به خوبی نشان نمی دهند، باید از عکس های باکیفیت تر استفاده کنید. کیفیت پایین می تواند مشتری را از خرید منصرف کند. دستورالعمل های تصاویر باکیفیت در سئو سایت فروشگاهی عبارتند از:

  • تمام تصاویر باید از بالاترین وضوح برخوردار باشند. (حداقل 800 پیکسل در طول و عرض و حداکثر حجم 10 مگابایت)
  • هر تصویر اضافی باید حاوی اطلاعات محصول اضافی نیز باشد. (کاربرد آن، اندازه نسبی آن و هدف از خرید)
  • زمانی که حرف از لباس و لوازم جانبی می شود، خریداران از هر جهتی به دنبال تصویر آن محصول هستند.
  • تصویر اصلی محصول باید شامل نمای واضحی از محصول روی زمینه سفید باشد.
  • سعی کنید حداقل سه عکس مختلف از محصول داشته باشید.
  • از باکیفیت بودن این سه عکس نیز مطمئن شوید.
  • اگر این تعداد عکس از محصول را ندارید می توانید با فروشندگان بالاتر از خود صحبت کنید.