09225413091

تعریف سئو سایت

 

تعریف SEO یک تعریف بسیار ساده و جامع میباشد این لغت مخفف لغت انگلیسی       Search Engine Optimization  بوده و درزبان فارسی میتوان آن را به عنوان اشنایی و بهینه سازی در موتورهای جستجوگر گوگل نیز بیان کرد:

به عبارت ساده تر سئومجموعه ای از روش های متفاوت و جامع برای افزایش رتبه سایت مورد نظر شما در موتورهای جستجو گر گوگل از جمله google chrome  میباشد به گونه ای که کاربر مورد نظر با سرچ کلمه کلیدی مورد نظر خود در صفحه اول گوگل سایت شما را مشاهده کند.

لازم به ذکر است که افزایش رتبه سایت شما در گوگل بستگی به نوع کلمه کلیدی مورد نظر که در اینترنت سرچ میشود و چگالی آن دارد.

سئو فرآیند ساده‌ای که به راحتی ور مدت زمان کوتاهی اجرا و تایید شود، نمیباشد زیرا این پروسه نیاز داشتن به اطلاعات کافی در رابطه با سایت های مختلف و قوائد مرتبط با روبات های گوگل میباشد، بنابراین وظیفه مهندسین سئو بروز نگه داشتن اطلاعات خود در این زمینه است.

جالب است بدانید که به مراحل انجام پروسه سایت به طور کلی سئو سایت گفته میشود.

الگوریتم رتبه‌ بندی گوگل دارای بیش از ۲۰۰ معیار جهت رتبه‌بندی یک سایت است. از این رو مهندسین سئو می‌بایست مهم‌ترین این معیار‌ها را جهت پیاده‌سازی موفق سئو بدانند.

 

استانداردهای لازم برای افزایش رتبه سایت در سئو سایت

پیش از تمام قوائد و مراحلی که در پروسه سئو سایت میبایست اجرا شود، یک سری قوانین ثابت وجود دارد که اگه رعایت نشوند، رتبه سایت مورد نظر شما توسط ربات های گوگل ارتقا پیدا نمیکنند.

باهم نگاهی به این قوائد پایه و اساسی میندازیم:

  • محتوا نباید کمتر از ۳۰۰ کلمه بوده و حداکثر نیز میبایست ۱۲۰۰ کلمه میباشد

 

  • قانون کپی رایت ئر بخش های مختلف از جمله آپلود تصاویر و استفاده از مطالب سایت های دیگر رعایت شود

 

  • عنوان اصلی یا همان کلمه کلیدی در بخش سرتیتر که به آن <H1> نیز گفته میشود و در اولین سطر از محتوای خود که به آن<P> گفته میشود، نوشته شود.

 

  • میزات چگالی تکرار کلمه کلیدی در محتوا حتما رعایت شود زیرا یکی از اساس های لازم جهت افزایش رتبه سایت در گوگل تکرار مناسب تعداد کلمات کلیدی در متن میباشد، این چگالی در یک محتوا با میانگین ۲/۵% محاسبه میشود

 

  • از آپشن ها و قابلیت هایی مانند لیست کردن موارد در متن استفاده شود

 

  • کلمه کلیدی علاوه بر خط اول در بند اول نیز تکرار شود (حداقل سه مرتبه)

 

  • آدرس صفحه یا همان URL به صورت انگلیسی نوشته شود زیرا روبات های گوگل در تشخیص زبان انگلیسی بهتر از زبان فارسی عمل میکنند و همچنین لینک   URL  انگلیسی به را به شکل خوانا و بهتر میتوان در شبکه های اجتماعی قرار داد

 

  • در متن خود از فایل های رسانه ای مانند عکس، لوگو و موارد مشابه حتما استفاده شود و اگر عکس خود را از منبع دیگر دریافت کرده ایید در جهت رعایت قوانین کپی رایت، حتما منبع خود را ذکر کنید

 

 

اهداف سئو چیست ؟

هدف سئو کمک به وب سایت‌ها در بدست آوردن محل بالا در نتایج جستجوی طبیعی و افزایش ارتباط بین صفحات و کلمات کلیدی وارد شده توسط کاربران است

نمایش دادن بیشترین صفحات مرتبط با پرس‌و‌جوی جستجوی وارد شده دارای مزایای زیادی هم برای کاربر و هم برای موتور جستجو است که در آن کاربر بیشترین نتایج مرتبط جستجو شده را پیدا میکند و موتور جستجو قابل اعتماد میشود زیرا الگوریتم آن بیشترین صفحات مرتبط را نشان می ‌دهد.

بعد از اینکه سئو برای بهبود رتبه ‌بندی سایت‌ها در نتایج جستجوی طبیعی کار خود را شروع کرد، این فرآیند نیازمند دانش و زمان برای پیاده ‌سازی روش‌های خود شد. زمان، بزرگ‌ترین سرمایه ‌گذاری اولیه برای بهینه شدن سایت و یا یک صفحه است.

بسته به اینکه چگونه کلمات کلیدی رقابتی در بهینه سازی مورد استفاده قرار می‌گیرند، سئو هفته‌ها یا ماه‌ها طول می‌کشد تا به نتیجه برسد.

اگر چه ممکن است نتایج بهینه ‌سازی جستجو به سرعت دیده نشود ولی در دراز مدت مزایای سئو باعث افزایش رتبه‌بندی سایت و افزایش بازدیدکنندگان است.

برای وب سایت‌ها خیلی مهم است که در صفحه اول نتایج جستجو گوگل به خصوص جزو سه تا نتیجه طبیعی اول که ۵۸.۴ درصد کلیک‌ها را شامل می‌شود، قرار گیرند.

به طور خلاصه وجامع مهم ترین اهدف سئو و سئوسایت را میتوان به مواردی که در قسمت پایین مشاهده میکنی خلاصه کرد:

  • تاثیر مستقیم و مثبت در میزان بازدید از سایت که شامل دو بخش اصلی: مدت زمان بازدید و تعداد بازدید کنندگان میشود

 

  • ایجاد برند سازی و افزایش اعتبار سایت مورد نظر شما از طریق سئو سایت

 

  • باعث افزایش ترافیک سایت خواهد شد.
  • افزایش رتبه و امتیاز سایت در موتورهای جستجوگر گوگل

 

  • افزایش میزان درامد حاصل از سایت و درآمد زایی روز افزون

 

  • تبلیغات گسترده در شبکه های اجتماعی یا همان social media  از طریق سئو

 

بازاریابی محتوا در پروسه سئو سایت یا همان content marketing

بازاریابی محتوا پس پروسه سئو سایت یکی از مهم ترین و حیاتی ترین مراحل سئو در افزایش رتبه سایت به شمار میرود .این بخش شامل موارد زیادی میشود که ممکن است بسیاری از شما عزیزان با آن باشید مانند تبلیغات گشترده محتوا و سایت خود در سایر سایت ها و شبکه های اجتماعی  و همچنین استفاده از پروسه بک لینک سازی که در مقاله بعدی راجب آن توضیح خواهیم داد.

همچنین شما به عنوان یک مهندس سئو و یا کسی که مسئولیت مدیریت یک سایت را برعهده دارد، باید از نیازهای کاربرانی که از سایت شما بازدید میکنند کاملا اگاه باشید

به طور کلی به پروسه تولید متحوای منطبق با رفع نیاز کاربران در سایت ماتریس محتوا گفته میشود .

این ماتریس به سه شاخه اصلی: احساسی، منطقی و اگاهی تقسیم میشود، این سه شاخه پایه های اصلی یک سایت برای جذب کاربر و رفع نیازهای آنها به حساب می آید، زیرا با در نظر گرفتن هر سه مورد میتوانید هر سه جنبه اصلی در دیدگاه کاربران خود را تحت تاثیر قرار داده و در نتیجه میزان بازدید از سایت خود را افزایش میدهید.

همچنین برای عزیزانی که این سوال را از خود میپرسند که به چه روشی میزان بازدید روزانه از سایت، رتبه و موارد مشابه را در مبحث ماتریس محتوا مورد بررسی قرار دهند، ابزارهای بسیار زیادی در گوگل برای انجام این پروسه وجود دارد که یکی از بهترین و ساده ابزاری که در رابطه با این کار میتوان استفاده کرد، google trend میباشد.

بک لینک سازی در پروسه سئو

بک لینک سازی نیز یکی دیگر از مباحث مهم در سئو سایت و همچنین یکی از زیرشاخه های مهم ماتریس محتوا به حساب می آید.

این پروسه به دو بخش اصلی تقسیم بندی میشود که شامل: بک لینک سازی داخلی و خارجی است

 

بک لینک سازی داخلی

بک لینک سازی دخلی نیز به دو بخش دیگر که شامل مدل شبکه ای و خوشه ای میباشد تقسیم بندی میشود.

لازم به ذکر است که مدل شبکه ای بیشترین ارتباط را با پروسه ماتری محتوا و اللخصوص سه شاخه اصلی این نمودار یعنی (احساسی، منطقی و اگاهی) دارد.

این مدل شامل کلمات کلیدی میبایشد که کاملا تخصصی بوده و تنها در یک فیلد خاص و توسط کاربران به خصوصی مانند کسانی که به دنبال یکسری اطلاعات مشخص هستند، استفاده میشود.

نوع دوم از بک لینک سازی داخلی که شامل مدل خوشه ای میشود شامل کلمات عمومی وسنگینی میشوند که توسط عامه مردم جستجو میشوند.

همچنین در این مدل از بک لینک سازی صفحه ای به نام loading page وجود دارد که شامل مهم ترین صفحه در تولید محتوا براساس کلمه کلیدی مورد نظر میباشد.

بررسی لایه های بک لینک سازی داخلی

لایه اول

در لایه اول از تولید برای ایجاد بک لینک سازی درون محتوای خود میبایست به تعداد کلمات متن خود و چگالی آن توجه داشته و براساس این آمار تعداد بک لینک های ایجاد شده در محتوای مورد نظر را تایین کنیم

لایه دوم

این لایه که مرتبط با شاخه احساسی در مبحث ماتریس محتوا میباشد، شامل کلماتی است که موجب جذب کاربران با توجه به مبحث محتوا میشود

لایه خوشه ای

در این لایه ما برخلاف لایه شبکه ای از کلمات ترکیبی استفاده میکنیم و نکته ای که در این بخش اهمیت دارد شامل اعتبار، میزان بازدید از محتوا، تعئا صفحات و … میباشد.

 

بک لینک سازی خارجی

بک لینک سازی خارجی که عمدتا شامل اتصال سایت خود و محتوای تولید با سایر سایت و شبکه های دیگر برای افزایش رتبه و اعتبار صفحه خود میباشد، دارای ۶ پارامتر اصلی است که با استفاده از بک لینک سازی درون این شش مورد میتوانید به راحتی رتبه سایت خود را افزایش دهید

این شش پارامتر شامل موارد زیر میباشد :

  • بلاگ ها
  • فروم و انجمن
  • شبکه های اجتماعی social media
  • تبادل لینک و تبلیغ در سایت های دیگر
  • گوگل ادوز
  • ریپورتاژ

برای شروع این تبادل یا همان بک لینک سازی خارجی نیز میبایست کلمه کلیدی خود را در آدرس URL قرار دهید

بررسی بلاگ ها در پروسه بک لینک سازی خارجی

ابتدا در بلاگ ایجاد شده بخشی از متن محتوای خود در سایت را درون وبلاگ قرار داده و سپس آن را به سایت اصلی لینک میکنیم.

در بلاگ ایجاد شده به جای URL از پارامتری به نام sub domain استفاده میکنیمف در این پارامتر نام سایت اصلی را که در آن محتوا ایجاد شده است در بلاگ استفاده کرده، مانند: digikala.blog.ir سپس بخشی از محتوای خود را در بلاگ کپی کرده و کلمات کلیدی در متن کپی شده را به صفحه اصلی در سایت لینک میکنیم.

لازم به ذکر است که محتواهایی که در بلاگ ها قرار میگیرد نباید کپی باشد و همچنین در هر بلاگ تا ۶ محتوا میتوان قرار داد.

 

فروم ها و انجمن ها در بک لینک سازی خارجی

از فروم ها به عنوان پارامتر اخر و به اصطلاح ساده تر، محکم کاری میتوان استفاده کرد زیرا این این بخش از اهمیت کمتری برخوردار بوده اما استفاده از آن نیز تاثیر مثبت خود را دارد.

همچنین فروم های براساس تعداد کاربران و بازدید روزانه دارای سطح اعتبارهای متفاوتی نسبت به یکدیگر هستند.

 

نقش شبکه های اجتماعی در بک لینک سازی خارجی

امروزه باگسترش فرهنگ استفاده از شبکه های اجتماعی و ایجاد جامعه مجازی در پلتفرم های محتلفی از جمله، تلگرام، اینستاگرام، توییتر و …. نقش از این پروسه در افزایش اعتبار سایت و محتوای آن به شدت بالا رفته است، همچنین محتوای قرار گرفته در نرم افزارهایی مانند تلگرام نیز توسط هوش مصنوعی گوگل مورد بررسی قرار گرفته و میتوانید رتبه آن را در اینترنت مشاهده کنید.

به همین دلیل استفاده از این نوع پلتفرم در ایجاد بک لینک و افزایش اعتبار سایت و همچنین ارتقای سطح درآمد زایی تاثیر مستقیمی دارند.

 

((امیدواریم از مطالب ذکر شده بهره را کافی را برده باشید، با آرزوی موفقیت برای شما علاقه مندان عزیز به مبحث سئو))