الگوریتم های جدید سئو سایت – New SEO algorithms

 

آشنایی با الگوریتم های جدید سئو سایت

دنیای وب، یک دنیای مجازی است اما مانند دنیای واقعی دارای قوانین مخصوص به خود است. در این دنیا اگر می خواهیم کارهای خود را با موفقیت انجام دهیم باید به قوانین خاص آن عمل کنیم. برای اینکه سایت ما در موتورهای جست و جوی محبوبی مانند گوگل دیده و در رتبه های بالا نمایش داده شود باید به قوانینی که مربوط به سئو سایت ها می باشد عمل کنیم. موتور جست و جوی گوگل کارهای خود از جمله رتبه بندی سایت ها را بر اساس الگوریتم های جدید سئو انجام می دهد. هدف ما در این مقاله آشنایی شما با الگوریتم های جدید سئو سایت می باشد.

الگوریتم های جدید سئو سایت، راهکاری برای رفع نیاز و درک کاربران

در گذشته های نه چندان دور، زمانی که شما کلمه یا کلماتی را در گوگل سرچ می کردید، وقتی بر روی یکی از سایت هایی که به شما نشان داده شده است کلیک می کردید با تعدادی زیادی از تبلیغات نامرتبط رو به رو می شدید. در واقع می توان گفت آن چه که گوگل در آن زمان ها به شما نشان می داد چندان مطابق نیازهای شما نبود. اما در این چند سال اخیر، روز به روز الگوریتم های گوگل پیشرفته تر شدند و منجر به این شد که آن چه کاربر سرچ می کند با آن چه که به او نشان داده می شود مطابقت بسیار بالایی دارد.

پیدایش الگوریتم های جدید سئو سایت موجب شد تا کاربران یاد بگیرند که چگونه برای سایت خود تولید محتوا کنند. الگوریتم های جدید سئو سایت با دو هدف مهم به وجود آمدند:

  • بالا بردن رتبه سایت های معتبر و کاربر-محور
  • تنزل دادن رتبه سایت های اسپم و فاقد کیفیت مورد نظر

استفاده موتور جست و جوی گوگل از این الگوریتم ها باعث شد که همیشه یک رقابت بین سایت ها برای کسب رتبه بالاتر وجود داشته باشد.

الگوریتم های جدید سئو سایت: شگفتی ساز برای کاربران

امروزه هدف نهایی موتور جست و جوی گوگل، رضایت کاربران است. بنابراین این شرکت بر خود لازم می بیند که نتایج نشان داده شده به کاربران هر روز به نیاز آن ها نزدیک تر شود و نتایج بر این اساس بهینه سازی شوند. به عنوان نمونه الگوریتم رنک برین وظیفه بهینه سازی نتایج جست و جو به نفع کاربر را بر عهده دارد. در واقع می توان گفت که هوش مصنوعی بکار گرفته شده در الگوریتم های جدید سئو سایت همه چیز را به نفع کاربر تغییر می دهد.

معرفی الگوریتم های جدید سئو سایت

یکی از ویژگی های موتور جست و جوی گوگل این است که از الگوریتم های قدیمی نیز در زمان حال استفاده می کند، با این تفاوت که میزان دقت و هوشمندی این الگوریتم ها نسبت به گذشته بهبود پیدا کرده اند. الگوریتم رنک برین از معروف ترین الگوریتم های گوگل می باشد که با استفاده از فناوری هوش مصنوعی توانایی پیش بینی رفتار کاربران را دارد و بهترین نتایج مطابق با نیاز آن ها را به او نشان می دهد.

 

آیا آشنایی با الگوریتم های جدید گوگل مهم است؟

آشنا شدن با الگوریتم های جدید سئو سایت برای مدیران سایت بسیار حائز اهمیت است. مدیر باید با چند اصل آشنایی داشته باشد از جمله: بداند که یک محتوا را چگونه تولید کند تا از نظر گوگل قابل قبول و مناسب باشد، از چه تصویر یا کلماتی برای رساندن منظور دقیق محتوای سایت استفاده کند، چگونگی متقاعد کردن گوگل برای نشان دادن سایت او به عنوان سایت برتر. بنابراین لازم است که با الگوریتم های گوگل و نحوه عملکرد آن ها یک مدیر آشنا باشد.

 

دسته بندی الگوریتم های گوگل

به طور کلی الگوریتم هایی که در موتور جست و جوی گوگل استفاده می شوند را می توان به دو دسته تقسیم نمود:

  1. الگوریتم های اصلی: وظیفه ارزیابی کلی و رتبه بندی وب سایت ها بر عهده الگوریتم های اصلی است. این نوع الگوریتم ها هسته اولیه موتور جست و جوی گوگل هستند.
  2. الگوریتم های جانبی: بررسی لینک ها، محتوای درون سایت و تاثیرات مخرب بر سایت ها بر عهده الگوریتم های جانبی گوگل است.

تاثیرگذاری الگوریتم های جدید سئو بر روی سایت ها

الگوریتم های مورد استفاده در گوگل روز به روز پیشرفته تر می شوند. مدیران و مهندسان شرکت گوگل همیشه به دنبال پیدا کردن روش هایی هستند که از بالا آمدن سایت ها با تقلب جلوگیری کنند. و آن چه که به عنوان نتایج جست و جو به کاربر نشان داده می شود بهترین و مرتبط ترین نتایج باشد. به همین دلیل است که گوگل برای رتبه بندی سایت ها به صدها فاکتور توجه می کند. در سال های گذشته نحوه امتیاز دهی گوگل به سایت ها خیلی کم تغییر می کرد. در نتیجه سایت شما ممکن بود برای یک کلید واژه تا مدت ها رتبه بالایی داشته باشد و خیالتان راحت بود. اما در سال 2010، الگوریتم کافئین معرفی شد. با استفاده از این الگوریتم ممکن است رتبه شما در طول روز چندین بار تغییر کند.

آیا باید قوانین الگوریتم های جدید سئو سایت را رعایت کنیم؟

الگوریتم های جدید سئو سایت بسیار دقیق و حساس هستند. بنابراین اگر می خواهید سایت شما همیشه در صفحه نتایج گوگل رتبه بالایی داشته باشد باید حتماً به این قوانین پایبند بوده و آن ها را رعایت کنید. و همچنین در کنار رعایت برخی اصول نیاز است که برخی کارها را انجام ندهید. اگر شما به این قوانین توجه نداشته باشید و آن ها را رعایت نکنید، گوگل شما را جریمه می کند و در نتیجه رتبه شما مرتب پایین می آید. پایین آمدن رتبه شما منجر به کاهش ترافیک ورودی به سایت شما خواهد شد.

نتیجه گیری

در سال های اخیر مشاهده کردیم که هر چه الگوریتم های جدید سئو سایت پیشرفته تر می شوند، به نفع کاربران است. موتور جست و جوی گوگل این مسئله را در نظر گرفته است که بیشتر افرادی که سرچ می کنند دارای سطح دانش معمولی هستند و با نحوه انجام جست و جوی پیشرفته آشنایی ندارند. این افراد تنها از کلید واژه برای جست و جوی خود استفاده می کنند. مهندسان گوگل به دنبال این هستند که میزان رضایت کاربران از جست و جوی خود روز به روز بیشتر شود.