طراحی سایت …

عنوان مطلب: چرا قبل از طراحی سایت خود باید یک نقشه سایت (sitemap) ایجاد کنید؟

کلمه کلیدی: طراحی سایت

طراحی سایت جدید می تواند یک فرآیند دلهره آور باشد، همچنین هنگام مواجه با حجم زیادی از اطلاعات که گاهی اوقات نیاز به سازماندهی و ادغام دارند، پیچیده تر می شود. مطمئناً، طراحان ممکن است برای برنامه ریزی سایت قبل از شروع کار، سیم های فریم و ماکت ایجاد کنند، اما کسانی که طراح نیستند چطور؟ چگونه می توانید ساختار سایت را مشخص کنید قبل از اینکه همه چیز را به طراح خود تحویل دهید؟

نقشه سایت می تواند هم برای طراحان و هم برای غیرطراحان یک ابزار برنامه ریزی موثر باشد. sitemap یک ابزار برنامه ریزی متمرکز است که می تواند به سازماندهی و شفاف سازی محتوایی که باید در سایت شما باشد کمک کند و همچنین به شما در حذف صفحات غیر ضروری کمک کند. نقشه سایت (sitemap)، در واقع فقط یک طرح کلی یا نمودار است که نمایانگر محتوای مورد نیاز سایت شما است، sitemap می تواند توسط هر کسی ایجاد شود، (صرف نظر از مهارت طراحی او). ما در این مقاله به شما خواهیم گفت که چرا نقشه سایت (sitemap) باید نقطه شروع طراحی سایت جدید شما باشد.

اهداف سایت خود را روشن کنید

هر وب سایت باید یک هدفی داشته باشد. سایتهای فاقد این موارد اغلب تمرکز ندارند، پیمایش در آنها دشوار است و تجارب نامناسب کاربر (تجربه کاربری نامناسب) را ارائه می دهند. در صورت نداشتن هدف مشخص بازدید کننده سایت شما با تعجب می گوید، “قرار است اینجا چه کار کنم؟” شما هرگز نمی خواهید بازدید کننده شما هنگام مرور وب سایت یا تعامل با محتوای شما گیج شود.

یک نقشه سایت می تواند به شما کمک کند قبل از شروع به طراحی یا ایجاد محتوا، اهداف سایت خود را مشخص کنید. با تصمیم گیری در مورد آنچه از سایت خود می خواهید و سپس تهیه نقشه از آن، می توانید اطمینان حاصل کنید که هر قسمت از وب سایت شما اهداف شما را تقویت می کند. سپس می توان قطعاتی را که مستقیماً با هدف سایت مرتبط نیستند حذف کرد تا اینکه آنها به بخشی جدایی ناپذیر از معماری سایت تبدیل شوند.

نکته مفید شماره 1: اغلب شرکت ها با یک وب سایت “کارت ویزیت” و بعدا “Frankenstein” با هم کار می کنند که مبتنی بر تصمیم گیری تکان دهنده است. در عوض، قبل از راه اندازی اولین سایت شرکت، یک قدم به عقب برگردید و اهداف وب سایت را تعیین کنید. این می تواند صرفه جویی زیادی در وقت، پول، انرژی و منابع داشته باشد. در اینجا چند کاربرگ هدف طراحی وب آورده شده است تا به شما کمک کند تا در مورد اهداف وب سایت خود فکر کنید.

از تکرار مطالب خودداری کنید

تکثیر مطالب در وب سایت شما اتلاف وقت و منابع است. اگر قبلاً چیزی را در یک صفحه قرار داده اید، چرا فقط از مکان دیگری که به همان اطلاعات نیاز دارد به آن صفحه پیوند نمی دهید؟

اگر نقشه سایت ندارید، ممکن است متوجه نشوید که مطالب را تکثیر می کنید. شما فقط بدون نیاز به ردیابی آنچه قبلاً ایجاد شده است ، همانطور که نیاز دارید صفحه ایجاد خواهید کرد. سرانجام این می تواند منجر به اطلاعات متناقضی در سایت شما شود ، زیرا یک صفحه به روز می شود اما صفحه دیگر آن به روز نمی شود. با اطمینان از ترکیب محتوای تکراری در یک صفحه واحد ، از هرجایی که نیاز به مراجعه به محتوا باشد به آن پیوند داده شده همه چیز را ساده کنید.

نکته مفید شماره 2: محتوای تکراری می تواند شرایطی را ایجاد کند که موتورهای جستجو خودسرانه آنچه را که مهمترین صفحه می دانند بین دو صفحه مشابه انتخاب کنند. اجازه ندهید این اتفاق بیفتد. آنها ممکن است صفحه ای را که برای افزایش بازده سایت طراحی شده است نادیده بگیرند و در عوض صفحه مشابهی را که اینگونه نیست، فهرست بندی کنند.

بازده سایت را زیاد کنید

شما می خواهید حداقل تعداد مراحل را از نقطه A به نقطه B در قیف تبدیل خود داشته باشید. هرچه مراحل بیشتر باشد ، بازدیدکننده شانس بیشتری برای ترک سایت بدون تکمیل خرید یا ثبت نام خود دارد.

با استفاده از نقشه سایت (sitemap) خود بفهمید که مراحل لازم چیست و در صورت امکان مراحل را با هم ترکیب کنید. نمایش بصری، مانند نمودار، ساده سازی قیف شما را آسان می کند. پس از تهیه نقشه سایت، یکی را امتحان کنید تا اطمینان حاصل کنید که مراحل اضافی را به جایی اضافه نمی کنید.

نکته مفید شماره 3: برای تجزیه و تحلیل قیف تبدیل خود از یک محصول تحلیلی استفاده کنید. با راه اندازی نرم افزار قیف تبدیل قبل از فعال شدن وب سایت، می توانید بلافاصله بهینه ترین مراحل ثبت نام و فروش را آزمایش و تعیین کنید. و بدیهی است هرچه زودتر بتوانید قیفهای تبدیل خود را ردیابی کنید، از روز اول درآمد بیشتری می توانید بدست آورید.

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]

نوشته مرتبط

ارسال نظر