لوگو سئو مکانیک
نحوه استفاده استراتژیک از رنگ در طراحی سایت – بخش اول
سئو

نحوه استفاده استراتژیک از رنگ در طراحی سایت – بخش اول

سئو

نحوه استفاده استراتژیک از رنگ در طراحی سایت – بخش اول

طراحی سایت …

عنوان مطلب: نحوه استفاده استراتژیک از رنگ در طراحی سایت – بخش اول

کلمه کلیدی: طراحی سایت

انتخاب رنگ در طراحی وب سایت فقط برای موارد زیبایی نیست. برای ایجاد یک پالت رنگی موثر برای یک وب سایت، لازم است که ابتدا تئوری رنگ، روانشناسی و هماهنگی را درک کنیم. از آنجا می توانید یک پالت ایجاد کنید که با ارزش های برند، پیام رسانی و بازار هدف همسو باشد.

در این پست ، ما به شما یاد می دهیم که چگونه از رنگ برای ایجاد وب سایت های تأثیرگذار و با ارزش برای مشتریان خود استفاده کنید.

1. زمینه فرهنگی را در نظر بگیرید

اگرچه رنگهای مختلف در سطح فردی معانی مختلفی دارند ، اما رنگهای خاص نیز دارای اهمیت فرهنگی ریشه دار هستند. به عنوان مثال ، در فرهنگ های غربی ، رنگ قرمز یک رنگ جلب توجه کننده است که نشانگر خطر و اضطرار است (به علائم توقف فکر کنید). با این حال ، در برخی از فرهنگ های شرقی ، مانند چین و هند ، رنگ قرمز نشان دهنده شانس است. به عنوان مثال دیگر ، رنگ سیاه در فرهنگ های غربی رنگ مرگ و عزاداری است. در برخی از فرهنگ های شرقی ، رنگ مشابه سفید است.

همچنین در سئو مکانیک :
سئو سایت فیلم

همانطور که مثالهای بالا نشان می دهد ، زمینه در قسمت رنگ بسیار مهم است. بسته به اینکه بازار هدف یک برند مستقر است ، رنگ های استفاده شده در وب سایت آن می تواند پیام بسیار متفاوتی را ارسال کند. بنابراین چگونه می دانید بر اساس بازار هدف مشتری ، کدام رنگ ها را در خود گنجانید یا از آنها اجتناب کنید؟ یک جستجوی ساده در گوگل باید کلاهبرداری را انجام دهد.

اگر یک برند دارای بازار هدف جهانی است ، از استفاده از رنگ هایی مانند قرمز که دارای اهمیت فرهنگی عمیق هستند خودداری کنید. از آنجا که معانی رنگ فرهنگی در روان ما بسیار ریشه دوانده است ، ممکن است ما آگاهانه متوجه نشویم که نسبت به برخی از رنگ ها متنفر هستیم. البته برخی موارد استثنا نیز وجود دارد. شرکت کوکاکولا به دلیل امضای رنگ مارک قرمز در سطح جهانی شناخته شده است. در این حالت ، شناخت مربوط به رنگ مارک به قدری قدرتمند است که می تواند هر معنای منفی مرتبط با رنگ قرمز را در جامعه غربی تحت الشعاع قرار دهد.

2. تئوری رنگ را درک کنید

تئوری رنگ مجموعه ای از اصول اساسی است که بر نحوه ایجاد ترکیب رنگی هماهنگ حاکم است. درک این اصول اولین قدم مهم در ایجاد پالت های رنگی موثر برای مارک ها و وب سایت ها است.

همچنین در سئو مکانیک :
زبان برنامه‌نویسی جاوا اسکریپت در طراحی سایت

چرخ رنگ

ابزاری عالی برای درک اصول تئوری رنگ ، چرخ رنگ است. همه ما قبلاً یک چرخ رنگ را در برخی از تغییرات مشاهده کرده ایم ، اما برای اهداف این پست ، از آن برای بررسی رنگ های اصلی ، ثانویه و سوم استفاده خواهیم کرد.

رنگهای اصلی

سه رنگ اصلی قرمز ، زرد و آبی است. هنگامی که ترکیب می شود ، رنگ های اصلی رنگ های ثانویه را تشکیل می دهند.

رنگ های ثانویه

رنگ های ثانویه بنفش (قرمز + آبی) ، سبز (آبی + زرد) و نارنجی (قرمز + زرد) است. ترکیب رنگ های ثانویه با رنگ های اصلی باعث ایجاد رنگ های سوم می شود.

رنگ های دسته سوم

رنگ های سوم ترکیبی از رنگ های اصلی و ثانویه هستند (به عنوان مثال قرمز بنفش ، زرد نارنجی ، آبی سبز و غیره)

رنگ ، سایه و زنگ

رنگ های اصلی ، ثانویه و سوم از رنگ های ناب محسوب می شوند. آنها اشباع ، زنده و شاد هستند. رنگ ها افزودن رنگ سفید به رنگ های خالص است. این باعث ایجاد رنگهای روشن و کم شدت می شود. سایه ها با افزودن رنگ سیاه به رنگ های خالص ایجاد می شوند. سرانجام ، افزودن سیاه و سفید به رنگ های خالص ، تن ها را ایجاد می کند. تن ها ملایم تر از رنگ های خالص هستند.

همچنین در سئو مکانیک :
سئو سایت: اشتباهاتی که وب مسترها در تولید محتوا میکنند؟

اکنون که شما به چگونگی شکل گیری و چیدمان رنگ های مختلف بر روی چرخ رنگ پی برده اید ، ایجاد پالت های رنگی بصری جذاب تر خواهد بود. در مرحله 4 پالت های رنگ با جزئیات بیشتری در زیر آورده شده اند.

استفاده از کنتراست

یکی دیگر از اصول مهم تئوری رنگ مربوط به استفاده از کنتراست است. هرچه کنتراست بیشتر باشد ، دو رنگ بیشتر از یکدیگر متمایز می شوند.

هنگام ارزیابی کنتراست ، مهم است که نه تنها رنگ ها (یعنی آبی و سبز) ، بلکه تن آنها را نیز در نظر بگیرید. دو رنگ متفاوت با لحن یکنواخت کنتراست بالایی ایجاد نمی کنند. یک ترفند آسان برای تعیین سطح کنتراست دو رنگ تبدیل آنها به مقیاس خاکستری است – تفاوت در کنتراست بسیار آشکارتر خواهد بود.

 

امتیاز ما

نوشتن نظر