لینک‌سازی یا Link Building یکی از مهم‌ترین فاکتورهای موتورهای جست‌وجو مانند گوگل برای تعیین جایگاه سایت در نتایج سرچ کاربران است. اما سوالی که پیش می‌آید این‌ است که لینک‌سازی داخلی و خارجی چگونه به سئو سایت کمک می‌کند و گوگل چگونه متوجه این لینک‌ها می‌شود؟

اگر به زبان ساده بخواهم بگویم، لینک‌سازی در سئو دو نوع کلی دارد: داخلی و خارجی. اما اینکه چگونه لینک بسازیم و بر چه اساس و چه تعداد از لینک داخلی و خارجی استفاده کنیم دیگر ساده نبوده و جای بحث دارد. در ادامه ما به بررسی نکات مهم در لینک‌سازی داخلی و خارجی پرداخته‌ایم.

میزان اهمیت و استفاده کاربر از لینک

پیش از هر چیز باید بدانید که آیا لینک مورد استفاده کابردی خواهد بود یا خیر. به‌عنوان مثال لینک‌دادن از روی کلمه خیابان و تعریف کلمه خیابان در سایت دیگری یا حتی سایت مبدا، برای متنی با عنوان طراحی سایت، تقریبا کار بیهوده‌ای است؛ چرا که کاربری که درباره طراحی سایت سرچ می‌کند قطعا به‌دنبال مفهوم کلمه خیابان نیست! اما لینک‌دادن از روی کلمه طراحی سایت فروشگاهی به صفحه‌ای که درباره سایت فروشگاهی توضیح داده می‌تواند برای کاربر مفید واقع شود.

میزان مطابقت انکرتکست (Anchor Text) با موضوع صفحه مقصد

شما برای لینک‌دادن به صفحه موردنظر از یک واژه مشخص استفاده می‌کنید. به‌عنوان مثال با بازگشت به مثال قسمت قبل شما برای لینک‌دادن به صفحه‌ای که درباره طراحی سایت فروشگاهی توضیح داده‌است بهتر است دقیقا از کلمه طراحی سایت فروشگاهی استفاده کنید نه کلمه طراحی سایت.

تعداد و تناسب لینک‌ها

در لینک‌سازی بهتر است تعداد لینک‌های داخلی بیشتر از تعداد لینک‌های خارجی باشد. به‌عنوان مثال اگر از ۳ یا ۴ لینک داخلی استفاده کردید برای لینک‌سازی خارجی بهتر است از ۱ یا ۲ عدد لینک خارجی استفاده کنید. به‌طور کلی تعدا لینک‌ها باتوجه به تعداد کلمات متن می‌تواند متفاوت باشد اما بهتر است که از لینک‌سازی بیش‌ازحد پرهیز کنید.

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]