رعایت اصول ساختاری در سئو از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. این موضوع اصلا مهم نیست که شما تصمیم داشته‌ باشید از تمام تگ‌های H1 تا H6  در محتوا خود استفاده کنید و یا صرفاً با به کارگیری تگ‌های H2 و H3 یک ساختار اصولی به مقاله یا نوشته خود بدهید. تا زمانی‌که شما ساختارهای اصولی در نگارش محتوا خود را رعایت کنید از امتیاز بیشتری در بین موتورهای جست‌وجو برخودار هستید.

درواقع خود محتوا به‌تنهایی نقشی در سئو سایت شما بازی نمی‌کند. آنچه که مهم است نکات و اصولی است که در ساختار نوشته به‌کار می‌گیرید و برای موتورهای جست‌وجو قابل درک هستند. در ادامه به برخی از این نکات اشاره کرده‌ایم.

میزان کلمات کلیدی مورد استفاده

آنچه که توسط موتورهای جست‌وجو مانند گوگل قابل درک است چگالی کلمات کلیدی مورد استفاده در محتوا شما است. به‌عنوان مثال فرض کنید متنی درمورد گلابی می‌نویسید. در اینجا کلمه کلیدی اصلی یا همان keyword شما کلمه «گلابی» است. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم از از کلمه کلیدی گلابی در تمامی پاراگراف‌هایتان استفاده کنید. البته لازم به ذکر است که نباید بیش از حد و به‌طور مصنوعی از کلمات کلیدی در نوشته خود استفاده کرد.

خوانایی متن

برای آنکه متن خوانایی داشته باشید پیشنهاد می‌کنیم نکات زیر را رعایت کنید:

  • اندازه طول جمله‌ها را رعایت کنید
  • تعداد سیلاب‌ها یا بخش‌های هر کلمه
  • تناوب تکرار افعال غیر انفعالی(شد، بود، است.)

استفاده از تصاویر یا ویدئو مناسب

نوشتن انبوهی از کلمات بدون وقفه و پشت سر هم ذهن و چشم خواننده را خسته می‌کند. درنهایت خواننده مجبور خواهدشد دست از خواندن متن برداشته و عقب‌نشینی کند! بنابراین سعی کنید با استفاده از تصاویر بهینه و انتشار ویدئو در بین متن برجذابیت نوشته خود بیفزایید. اگر اطلاعات کمی از چگونگی به‌کارگیری تصاویر در متن دارید، می‌توانید مقاله بهینه‌سازی تصاویر را مشاهده نمایید.

 

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]