توضیحات متا یا Meta Description در بحث سئو از اهمیت به‌خصوصی برخوردار است. توضیحات متا درحقیقت خلاصه‌ای از محتوای سایت است که معمولا از چشم بازدیدکنندگان پنهان می‌ماند و بیشتر برای درک بهتر موتورهای جستجو مانند گوگل استفاده می‌شود.

البته توضیحات متا روی رتبه‌بندی سایت شما تاثیر خاصی ندارد و تاثیر بیشتر برای کلیک کاربران روی سایت شما است. و هرچه تعداد این کلیک‌ها بیشتر باشد این معنی را می‌دهند که توضویحات متا به قدر کافی توانسته توجه کابر را به سمت خود جلب کند و مفید بوده‌است.

اهمیت توضیحات متا

وظیفه توضیحات متا در حقیقت تبلیغ یا در معرض دید قراردادن صفحه موردنظر در نتایج موتورهای جست‌وجو است. این توضیحات باعث می‌شود کابران یک دیدگاهی را از صفحه موردنظر در ذهن خود متصور شود از این رو نقش بازاریابی جست‌‌وجو اهمیت خود را نشان می‌دهد. هر میزان که توضیحات کامل‌تر باشد و از کلمات کلیدی مهم و کاربردی استفاده شود در نتیجه این صفحه تعداد کلیک‌های بیشتری را به خود اختصاص دهد. برای افزایش نرخ کلیک یا Click Rate، موتورهای جستجو کلمات کلیدی را برجسته‌تر کرده و درمعرض دید قرار می‌دهند. به‌ همین دلیل هنگام نوشتن توضیحات متا باید کلمات کلیدی را نیز درنظر گرفته و قبل از آن کلمات مهم را گردآوری کرده باشید.

نکات موردتوجه در نوشتن توضیحات متا

طول متا

موتورهای جست‌وجو معمولا تا ۱۶۰ کاراکتر را نمایش می‌دهند اما طول توضیحات متای شما می‌تواند هر مقداری داشته باشد. معمولا طول‌های بین 150 تا 160 کاراکتر طول‌های خوبی برای توضیحات متا هستند.

استفاده نکردن از کاراترهای نقل قول

اگر از کاراکتر‌های نقل قول یا دابل کوتیشن در توضیحات متا سایتتان استفاده کنید، گوگل آن‌ها را به‌صورت خودکار حذف می‌نماید.

از توضیحات تکراری پرهیز کنید 

توضیحات متا باید برای هر صفحه منحصر به‌فرد باشد. برای جلوگیری از ایجاد این مورد می‌توانید از روش برنامه‌نویسی استفاده نمایید تا توضیحات متا به‌صورت خودکار برای هر صفحه ایجاد شود.

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]