تحقیق کلمات کلیدی یا Keyword Research یکی از مهم‌ترین عوامل بهینه‌سازی سایت یا سئو برای موتورهای جست‌وجو یا سئو می‌باشد.

در این مقاله قصد داریم نحوه نوشتن کلمات کلیدی در سایت را برای انجام یک سئو موفقیت‌آمیز شرح دهیم. البته پیش از همه چیز باید بدانیم که Keyword Research چیست و دقیقا چرا باید با استفاده از این مرحله سایتمان را بهینه کنیم و تاثیر آن چیست؟

تحقیق کلمات کلیدی به چه معناست؟

تحقیق کلمات کلیدی

یک محتوا گذار یا سئوکار حرفه‌ای پیش از آنکه به نوشتن موضوع موردنظر خود برای یک سایت خاص اعم از فروشگاهی، علمی و… بپردازد باید بداند که موضوع کلی سایت چیست و برای چه منظور این متن را می‌نویسد. پس از جست‌وجو درمورد هدف کسب‌وکار و آشنایی با میزان سرچ کلمات کلیدی مربوطه می‌توان به نوشتن متن بهینه پرداخت. پس به‌طورکلی سرچ یا تحقیق کلمات کلیدی به‌معنای بررسی میزان سرچ هر کلمه کلیدی یا کلیدواژه در موتورهای جست‌وجو است.

مزایای تحقیق واژگان کلیدی

از مزایای تحقیق واژگان کلیدی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مشخص‌شدن ساختار محتوایی و استراتژی فعالیت‌ها
  • آشنایی با ادبیات سرچ کاربران
  • هدف کاربران از سرچ و تحقیق در موتورهای جست‌وجو
  • میزان محبوبیت در بین کاربران
  • و…

مراحل تحقیق کلمات کلیدی

مرحله اول: یافتن کلمات کلیدی

اولین کاری که برای تحقیق کلمات کلیدی باید انجام دهید این است که کلمات را بیابید. شما به‌خوبی از محصولات و خدماتی که به مشتریان خود ارائه می‌دهید آگاهی دارید. اما باید بدانید که نیاز مخاطبانتان چیست و آن‌ها از چه ‌طریقی و با چه عنوانی به‌دنبال شما می‌گردند. برای این منظور بهتر است با ادبیات کاربران و بازار هدف خود آشنا شوید.

مرحله دوم: بررسی میزان سرچ یا جست‌وجو کلمات

من قصد دارم این مرحله را با یک مثال برایتان شرح دهم. فرض کنید می‌خواهید درمورد سرچ کلمات کلیدی مطلبی بنویسید. برای این منظور پس از کمی سرچ متوجه می‌شوید که این موضوع واحد با عنوان‌های متفاوتی در دسترس است. مثلا باید بدانید که نوشتن عبارت «سرچ کلمات کلیدی» بهتر است و مخاطبان بیشتر سرچ می‌کنند یا نوشتن «تحقیق کلمات کلیدی» یا «تحقیق کلیدواژه‌ها» بهینه‌تر خواهدبود؟! همین تفاوت کوچک تاثیر زیادی روی سئو سایت و میزان سرچ مقاله شما خواهدداشت.

مرحله سوم: استفاده از کلیدواژه‌ها

استفاده از کلمات کلیدی می‌تواند برحسب معیارهای خاصی اتفاق بیفتد مثلا می‌تواند برحسب یک فصل مشخص باشد یا برحسب یک منطقه یا شهرخاص بسته‌به اینکه شما بازار هدف خود را چه کسانی و در چه مکان و زمانی انتخاب کرده باشید نحوه استفاده از کلمات کلیدی می‌تواند متفاوت باشد.

 

 

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]