تولید محتوا با هوش مصنوعی؟! معرفی 10 ابزار برتر – سئو مکانیک

تولید محتوا به جذب مشتریان هدفمند برای کسب و کار کمک کرده و باعث افزایش فروش می‌شود. اما نوشتن مقاله یا توضیحات محصول برای بسیاری از افراد کار سخت و دشواری است؛ مخصوصا زمانی که باید اینکار را به طور مداوم و پیوسته انجام دهند. خبر خوشحال کننده این است که می‌توانید محتوای سایت یا شبکه‌های اجتماعی را ده برابر سریع‌تر بنویسید. شاید از خودتان بپرسید چطور؟ در سال‌های اخیر هوش مصنوعی رشد بسیار زیادی کرده و یکی از امکاناتی که در اختیار دیجیتال مارکترها و سئوکاران قرار می‌دهد، تولید محتوا است. در ادامه این نوشته در سئو مکانیک، همه چیز در مورد تولید محتوا با هوش مصنوعی را با شما به اشتراک گذاشته و 8 ابزار را برای اینکار را معرفی خواهم کرد.

بسیاری از افراد در استفاده از هوش مصنوعی شک و تردید زیادی دارد. این افراد معمولا از خود می‌پرسند که آیا محتوای تولید شده با هوش مصنوعی، کیفیت و استانداردهای لازم را دارد؟ آیا این محتوا با سایت من هماهنگی لازم را خواهد داشت؟ آیا گوگل این محتوا را جریمه می‌کند؟ در جواب این سوالات می‌توان گفت که همه چیز به نحوه استفاده شما از این ابزارها بستگی داد. بنابراین اگر ابزار مناسب را انتخاب کرده و روش استفاده از هوش مصنوعی را بلد باشید، محتوای تولید شده بهترین نتیجه را به دنبال خواهد داشت.

ابزارهای تولید محتوا با هوش مصنوعی چه کاری انجام می‌دهند؟

این ابزارها با استفاده از قدرت هوش مصنوعی (artificial intelligence) محتوای مورد نظر شما را بر اساس دستورات متنی تولید می‌کنند. بعد از اینکه دستورات مورد نظر را وارد کردید، هوش مصنوعی با توجه به آموخته‌های خود، شروع به تولید محتوا می‌کند. شما می‌توانید با این ابزارها برای شبکه‌های اجتماعی، توضیحات محصول، مقالات و حتی ویدیوها، متن تولید کنید. متن‌های تولید شده توسط هوش مصنوعی، کاملا منحصر به فرد بوده و بدون مداخله انسانی انجام می‌شود.

AI با کمک الگوریتم‌های یادگیری ماشین و پردازش زبان طبیعی، داده‌های موجود در سراسر وب را تجزیه و تحلیل کرده و از آن‌ها برای ایجاد محتوا استفاده می‌کند. هدف اصلی این ابزارها، رساندن زمان تولید محتوا به حداقل است. البته دقت داشته باشید که هوش مصنوعی هنوز در ابتدای راه است و نمی‌توان به صورت 100 درصدی از آن برای نوشتن استفاده کرد. به همین دلیل توصیه می‌کنیم حتما محتوا را قبل از انتشار، مطالعه کرده و آن را ویرایش نمایید.

همچنین اگر قصد تولید محتوا به صورت کاملا اختصاصی و حرفه‌ای را دارید، باید از افراد متخصص کمک بگیرید. در حال حاضر یکی از بهترین استفاده‌های هوش مصنوعی، ایده گرفتن در مورد موضوعات مختلف است.

فواید تولید محتوا با هوش مصنوعی

Content production with the help of AI

ابزارهای تولید محتوا با AI آرام آرام در حال تبدیل شدن به یکی از ضروریات نویسندگان و صاحبان کسب و کار هستند. این افراد می‌توانند با استفاده از هوش مصنوعی، بهره‌وری را افزایش داده و در سریع‌ترین زمان محتوای مورد نظر را ایجاد کنند.

تولید محتوا با هوش مصنوعی مزایای زیادی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • صرفه‌جویی در زمان: تولید محتوا با این ابزارها تقریبا 10 برابر سریع‌تر از روش‌های دیگر است. بنابراین می‌توانید زمان زیادی را در وقت صرفه‌جویی کرده و به انجام کارهای دیگر مشغول شوید.
  • کاهش هزینه‌ها: از آنجایی که نوشتن محتوا با هوش مصنوعی به منابع کمتری نیاز دارد، هزینه‌های تولید محتوا به شدت کاهش خواهد یافت.
  • تولید انواع مختلف محتوا: بر خلاف ابزارهای تولید کننده محتوا که فقط یک محتوای ساده ایجاد می‌کردند، هوش مصنوعی قادر است انواع محتوا را در قالب‌های مختلف تولید کند. از جمله این محتواها می‌توان به توضیحات محصول، مقالات، محتوای شبکه‌های اجتماعی و متن‌های تبلیغاتی اشاره کرد.
  • کیفیت مناسب: اگر دستوراتی که برای تولید محتوا وارد کرده‌اید، استاندارد باشد، خروجی مناسبی را دریافت خواهید کرد. همچنین بهتر است بدانید کیفیت محتواهای تولید شده با این ابزارها در طول زمان، نه تنها کم نمی‌شود، بلکه هر بار محتوای مناسبی را به شما ارائه می‌دهد.
  • افزایش حجم تولید محتوا: از آنجایی که تولید محتوا با هوش مصنوعی در مدت زمان بسیار کوتاهی انجام می‌شود، می‌توانید حجم زیادی از محتوا را تولید کنید.
  • تولید محتوا به زبان‌های مختلف: یکی از ویژگی‌های این ابزارها، امکان تولید محتوا به زبان‌های مختلف است. دقت داشته باشید که امکان تولید محتوا به زبان فارسی فقط در برخی از هوش مصنوعی‌ها مثل ChatGPT وجود دارد.
  • تولید محتوای بروز: هوش مصنوعی همیشه در حال یادگیری و آپدیت است. به همین دلیل محتوایی که تولید می‌کند، بروز است.

معایب تولید محتوا با هوش مصنوعی

با اینکه هوش مصنوعی بسیاری از کارها را آسان کرده است، اما با این وجود تولید محتوا با این ابزار معایبی نیز دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • عدم اطلاع از منبع محتوا: هوش مصنوعی برای ایجاد محتوا از منابع مختلفی استفاده می‌کند؛ اما هرگز این منابع را به شما نمی‌گویند. بنابراین اطمینان از اینکه مطالب ارائه شده صحیح است یا خیر، کار دشواری است. به همین دلیل باید خودتان محتوا را به طور کامل مطالعه کرده و قبل از انتشار از صحت اطلاعات اطمینان حاصل کنید. بنابراین برای تولید محتوای تخصصی، استفاده از هوش مصنوعی توصیه نمی‌شود.
  • سرقت ادبی: از آنجایی که منبع محتوا مشخص نیست، امکان دارد هوش مصنوعی مطالب یک نویسنده را در اختیار ما قرار دهد و بعدا با مشکلاتی مثل سرقت ادبی و رعایت نکردن قوانین کپی رایت مواجه شویم.
  • امکان از دست دادن رتبه سایت در گوگل: کیفیت محتوا برای Google از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. هر چقدر محتوای سایت تخصصی باشد، رتبه‌های بهتری را به دست خواهید آورد. الگوریتم E-E-A-T گوگل نیز دقیقا به همین خاطر طراحی شده است. بنابراین سعی کنید فقط از محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی در سایت استفاده نکنید. به جای اینکار، از هوش مصنوعی برای ایده گرفتن در مورد موضوعات مختلف کمک گرفته و محتوای تخصصی و حرفه‌ای برای کاربران تولید کنید.
  • عدم ارائه خروجی ثابت: هر بار که از هوش مصنوعی بخواهید محتوا ایجاد کند، خروجی متفاوتی را نشان خواهد داد.
  • نیاز به ویرایش محتوا: آپلود محتوای تولید شده بدون تصحیح یا ویرایش، باعث افت رتبه سایت خواهد شد. گاهی مواقع ویرایش محتوا آن‌چنان سخت می‌شود که اگر خودمان محتوا را می‌نوشتیم، زمان کمی را از ما می‌گرفت.
بیشتر بخوانید  ابزارهای سئو، معرفی بیش از 40 ابزار رایگان سئو - سئو مکانیک

بنابراین اعتماد 100 درصدی به محتوای ایجاد شده توسط ابزارهای هوش مصنوعی، کار اشتباهی است. توصیه می‌کنیم از این ابزارها بیشتر برای ایده گرفتن استفاده کنید. همچنین قبل از انتشار محتوا در سایت، آن را به طور کامل مطالعه کرده و ایرادات نگارشی، محتوایی و… را برطرف نمایید.

بهترین ابزار تولید محتوا با هوش مصنوعی چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

ابزارهای زیادی برای نوشتن محتوای متنی با هوش مصنوعی به وجود آمده است که هر کدام از آن‌ها ویژگی‌ها و امکانات مخصوص به خود را دارد. اما سوال اصلی اینجاست، کدام یک را انتخاب کنیم؟ ابزار تولید محتوا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟ با اینکه تیم‌های تولید محتوا ویژگی‌ها و استانداردهای مخصوص به خود را دارند ولی در ادامه قصد داریم برخی از ویژگی‌های کلی را با شما به اشتراک بگذاریم. با کمک این موارد می‌توانید در مدت زمان کوتاهی ابزار مورد نیاز برای تولید محتوا را پیدا کنید.

  • استفاده آسان: برای دستیابی به نتایج بهتر، ابزارهایی را انتخاب کنید که استفاده از آن‌ها ساده و راحت باشد. این مساله سبب می‌شود تا تیم تولید محتوا در مدت کوتاهی کار کردن با آن را یاد گرفته و ساخت محتوا را شروع کند.
  • تولید محتوای باکیفیت: کیفیت، مهمترین مساله در انتخاب هوش مصنوعی برای تولید محتوا است. به همین دلیل باید محتوا را با دقت بررسی کرده و مطمئن شوید که استانداردهای لازم را داشته باشد. چرا که اگر محتوای بی کیفیتی را در سایت منتشر کنید، نه تنها فایده‌ای برای شما نخواهد داشت، بلکه بسیاری از مشتریان را نیز از دست خواهید داد.
  • وجود قابلیت سفارشی سازی: اگر می‌خواهید محتوای تولید شده، سبک و لحن خاصی داشته باشد، به دنبال ابزارهایی باشید که این قابلیت‌ها را در اختیارتان می‌گذارند.
  • تولید محتوا در قالب‌های مختلف: برای تولید محتوا با هوش مصنوعی، ابزاری را انتخاب کنید که قابلیت تولید متن برای وبلاگ، توضیحات محصول، ایمیل و.. را داشته باشد. این مساله سبب می‌شود تا برای ساخت محتواهای مختلف، از ابزارهای متفاوتی استفاده نکنید.
  • هزینه: نکته آخری که در انتخاب ابزار برای تولید محتوا وجود دارد، هزینه اشتراک است. سعی کنید به سراغ ابزارهایی بروید که با بودجه بازاریابی و تبلیغات شما متناسب باشد. البته برخی از ابزارهایی که در این نوشته معرفی خواهیم کرد، یا به صورت کامل رایگان هستند یا به مدت محدودی پلن رایگان را در اختیار شما قرار می‌دهند.

معرفی بهترین ابزارهای تولید محتوا با هوش مصنوعی

در ادامه 8 تا از بهترین ابزارهای تولید محتوا با AI را معرفی خواهیم کرد تا بتوانید بهترین محتوا را برای سایت ایجاد کنید.

1. ChatGPT؛ ابزاری رایگان و همه کاره

ChatGPT در سال 2020 توسط شرکت OpenAI با استفاده از شبکه‌های عصبی پیشرفته GPT 3.0 توسعه داده شد. این ربات، یک سیستم هوشمند و خودکار است که می‌توانید در مورد موضوعات مختلف با آن چت کنید. چت جی پی تی با کمک پردازش زبان طبیعی و یادگیری عمیق، به همه سوال‌های شما پاسخ ‌می‌دهد. این پلتفرم کاربردهای زیادی دارد و می‌توان از آن برای کد نویسی، پاسخ به سوالات مشتریان، تولید محتوا و… استفاده کرد.

در حال حاضر ChatGPT یکی از بهترین ابزارها برای تولید محتوا با هوش مصنوعی است. چرا که هم از زبان فارسی پشتیبانی می‌کند و هم استفاده از آن رایگان است.

شاید بزرگترین مشکل چت جی پی تی، تحریم بودن آن برای ایرانیان باشد که آن را هم می‌توان با ابزارهای تحریم شکن، درست کرد. البته برخی از سایت‌ها مثل chatbot.theb.ai هستند که با مراجعه به آن‌ها می‌توانید از همه امکانات ChatGPT بدون نیاز به تحریم شکن و ثبت نام در سایت، استفاده کنید.

مزایا

  • استفاده رایگان فقط با یک بار ثبت نام
  • امکان مکالمه با هوش مصنوعی در موضوعات مختلف
  • تولید محتوای متنی به زبان فارسی

معایب

  • امکان تولید محتوای تکراری
  • محدودیت‌های ناشی از تحریم برای ایرانیان
  • امکان تولید محتوای اشتباه
  • از دسترس خارج شدن برنامه به خاطر حجم زیاد تقاضا

هزینه

ChatGPT یک نسخه رایگان دارد که همه می‌توانند از آن استفاده کنند. اما نسخه GPT 4.0 که می‌تواند به سوالات پیچیده هم جواب دهد و نسخه پرو، دارای هزینه‌های متفاوتی است که با مراجعه به سایت رسمی می‌توانید آن‌ها را مشاهده کنید. دقت داشته باشید که برخی از سایت‌های ایرانی، اکانت این هوش مصنوعی را به فروش می‌رسانند.

2. Writecream

یکی دیگر از ابزارهای تولید محتوا با هوش مصنوعی، Writecream است. از مهمترین ویژگی‌ این ابزار می‌توان به وجود ادیتور متن بسیار قوی شبیه به ورد اشاره کرد. هنگام برجسته کردن هر یک از کلمات در این ویرایشگر، هوش مصنوعی در مورد آن توضیحات بیشتری را به شما ارائه می‌دهد.

Writecream نه تنها می‌تواند برای بخش بلاگ سایت محتوا تولید کند بلکه ابزاری حرفه‌ای برای نوشتن محتواهای کوتاه مثل تبلیغات گوگل، ایمیل، توضیحات محصول، پست‌های شبکه‌های اجتماعی و.. به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید  آیکون سایت - ساخت آیکون سایت و تاثیر بر برندینگ

مزایا

  • وجود پلن رایگان برای تولید 10 هزار کلمه در ماه
  • امکان ایجاد محتواهای کوتاه برای تبلیغات، سوالات متداول، توضیحات محصول و…
  • وجود قابلیت بازنویسی متون
  • قابلیت تبدیل متن به صدا
  • پشتیبانی از بیش از 75 زبان
  • امکان نصب در اندروید و IOS

هزینه

Writecream دارای یک نسخه رایگان است که به شما اجازه می‌دهد در هر ماه 10 هزار کلمه محتوا و 4 صدا تولید کنید. همچنین می‌توانید به بیش از 75 قالب محتوا و ابزارها نیز دسترسی داشته باشید. اما اگر می‌خواهید به صورت نامحدود از امکانات این هوش مصنوعی استفاده کنید، باید یکی از اکانت‌های Unlimited, Standard یا Extended را خریداری نمایید.

3. Copy.ai؛ تولید کپی‌های حرفه‌ای

اگر به دنبال نوشتن متن‌های تبلیغاتی هستید، یکی از بهترین انتخاب‌های شما، Copy.ai خواهد بود. این پلتفرم با داشتن قالب‌های مختلف به شما کمک می‌کند تا متن‌های مناسب برای ایمیل یا کپشن شبکه‌های اجتماعی تولید کنید. با اینکه Copy.ai ابزارهای مختلفی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد، ولی استفاده از آن برای تولید محتواهای طولانی مناسب نیست. به همین دلیل توصیه می‌کنیم از آن برای نوشتن مقالات کوتاه، متن‌های تبلیغاتی، توضیحات محصول و… استفاده کنید.

مزایا

  • تولید محتواهای تبلیغاتی کوتاه
  • وجود قالب‌های مختلف برای محتوای بلاگ، صفحه محصول، متن شبکه‌های اجتماعی، محتوای تبلیغاتی فروش و…
  • دارای ویرایشگر متن حرفه‌ای
  • وجود دستورات آماده برای تولید محتوای سریع
  • رابط کاربری ساده و روان

معایب

  • محتوای ایجاد شده نیاز به بررسی و ویرایش دارد.
  • برای نوشتن محتواهای طولانی گزینه مناسبی نیست.
  • نبودی ابزاری برای بررسی کپی بودن محتوا

هزینه

با نسخه رایگان Copy.ai می‌توانید تا 2 هزار کلمه در ماه محتوا تولید کنید. اما برای دسترسی به امکانات بیشتر باید یکی از پلن‌های زیر را تهیه کنید.

  • پلن Pro: پرداخت ماهانه 36 دلار
  • پلن Enterprice: هزینه با توجه به حجم محتوا و سایر موارد به صورت سفارشی مشخص می‌شود.

4. Jasper؛ بهترین ابزار تولید محتوا با هوش مصنوعی برای بلاگ

Jasper یکی از بهترین ابزارهای تولید محتوا است که با استفاده از آن می‌توانید محتواهای مختلفی را ایجاد کنید. تمرکز اصلی این ابزار بر روی محتواهای بلاگ است. اما با این وجود، می‌توان برای شبکه‌های اجتماعی، ایمیل، تبلیغات و… نیز محتوا تولید کرد.

این پلتفرم دارای ویژگی به نام Boss Mode است که به افراد کمک می‌کند تا محتواهای طولانی را برای بخش بلاگ سایت و ایمیل‌ها ایجاد کنند.

بهتر است بدانید جاسپر علاوه بر تولید محتوای متنی، دارای قابلیت‌های ساخت تصاویر و عکس‌های هنری و چت بات نیز است.

مزایا

  • امکان تولید محتواهای طولانی با استفاده از قابلیت Boss Mode
  • وجود چت بات برای تولید سریع محتوا
  • قابلیت ایجاد تصاویر برای مقالات، تبلیغات و…
  • ادغام شده با پلتفرم Surfer SEO برای بهینه‌سازی کلمات کلیدی
  • سرعت بالا در تولید محتوا
  • پشتیبانی از زبان‌های مختلف
  • رابط کاربری آسان

معایب

  • عدم پشتیبانی از زبان فارسی
  • وجود داده‌های اضافی در محتوا
  • نیاز به بررسی محتوا قبل از انتشار

هزینه

  • پلن Creator: ماهانه 49 دلار
  • پلن Teams: ماهانه 125 دلار
  • پلن Business: با توجه به کسب و کار متفاوت است.

البته پلن اول و دوم دارای نسخه آزمایشی به مدت 7 روز هستند.

5. Writesonic؛ بهترین ابزار تولید محتوا با هوش مصنوعی برای حرفه‌ای‌ها

Writesoinc یکی از بهترین ابزارهای تولید کننده محتوا با هوش مصنوعی است که توسط بسیاری از کپی رایترها و بازاریابان محتوا استفاده می‌شود. همچنین علاوه بر محتوا، امکان ایجاد تصاویر هنری خارق‌العاده‌ نیز وجود دارد. از مهمترین ویژگی‌ رایت سونیک می‌توان به امکان تولید محتوای رایگان تا 25 هزار کلمه در ماه اشاره کرد.

محتواهای تولید شده توسط این ابزار در چهار دسته زیر قرار می‌گیرند.

  • Economy (اقتصادی)
  • Average (متوسط)
  • Good (خوب)
  • Premium (حرفه‌ای)

در صورتی که برای محتوای رایگان، پلن حرفه‌ای را انتخاب کنید، فقط تا 2500 کلمه محتوا تولید خواهد شد. اما با انتخاب پلن اقتصادی، تا 25 هزار کلمه در ماه می‌توانید محتوا ایجاد کنید. همچنین با استفاده از پلن رایگان این ابزار به 80 قالب محتوا کوتاه، ابزارهای اضافی و ایجاد کننده صفحات فرود دسترسی خواهید داشت.

بر خلاف بسیاری از ابزارهای تولید محتوا با هوش مصنوعی، Writesonic انواع قالب‌های محتوا نظیر محتوای تبلیغاتی، شبکه‌های اجتماعی، مقاله و… را تولید می‌کند. رایت سونیک برای ایجاد متن‌های حرفه‌ای، از مدل یادگیری GPT-3 استفاده کرده است. با این قابلیت می‌توانید در عرض چند دقیقه محتوای مورد نظر را به دست آورید.

مزایا

  • وجود بیش از 80 ابزار تولید محتوا برای پست‌های شبکه‌های اجتماعی، توضیحات محصول، صفحات فرود، تبلیغات و…
  • بهینه‌سازی محتوای تولید شده با استفاده از ابزارهای خلاصه کننده متن، بازآفرینی متن، ارائه توضیحات اضافی، بررسی دستور زبان و خوانایی متن
  • استفاده از مدل یادگیری GPT-3
  • پشتیبانی از بیش از 25 زبان

هزینه

با استفاده از پلن رایگان این برنامه می‌توان تا 25 هزار کلمه اقتصادی در ماه تولید کرد. همچنین به بیش از 80 قالب محتوا دسترسی دارید. اما اگر قصد دارید محتوای بیشتری با این ابزار تولید کنید، باید یکی از پلن‌های پولی این پلتفرم را خریداری نمایید.

  • پلن Long-form: شروع از 12.67 دلار در ماه. مناسب برای کپی رایترها و بلاگرها.
  • پلن Custom: بهترین گزینه برای کسب و کارهای بزرگ که نیاز تولید محتوایی زیادی دارند. هزینه این پلن با توجه به محتوا و نوع آن متفاوت است.

6. SurferSEO

یکی دیگر از ابزارهایی که در این نوشته به معرفی آن خواهیم پرداخت، SurferSEO است. تمرکز اصلی این ابزار بر روی سئو محتوا و نوشتن مقالاتی است که در موتور جستجوی گوگل رتبه بهتری را به دست آورد. SurferSEO به شما این امکان را می‌دهد به جای تمرکز بر روی پیدا کردن کلمات کلیدی، بر روی کیفیت محتوا تمرکز کنید. از ویژگی‌های جذاب این ابزار می‌توان به امکان تعیین سرفصل‌ها، عناوین، کلماتی که در عناوین باید استفاده شود و… اشاره کرد.

بیشتر بخوانید  Accelerate mobile pages یا AMP چیست؟

با این ابزار می‌توانید محتوای مورد نظر را در هر زبانی ایجاد کنید. همچنین SurferSEO محتوا را به طور کامل اسکن کرده و در صورت وجود متن کپی، آن را به شما اطلاع می‌دهد. بنابراین محتوای تولید شده با این ابزار را به راحتی می‌توانید در سایت منتشر کنید.

علاوه بر موارد بالا، این ابزار دارای افزونه‌ای برای مرورگر است. این افزونه به شما این امکان را می‌دهد تا با استفاده از Google Docs محتواهای تولید شده را ویرایش و سپس انتشار دهید.

مزایا

  • استفاده ساده و راحت
  • تولید محتوا بر اساس اصول سئو
  • ایجاد محتوا در قالب‌های مختلف
  • وجود ابزار بررسی کپی بودن محتوا

هزینه

SurferSEO نسخه رایگان ندارد و برای استفاده از آن باید به صورت ماهانه هزینه‌ای را پرداخت کنید.

  • پلن Lite: 29 دلار در ماه
  • پلن Essential: 89 دلار در ماه
  • پلن Advanced: 179 دلار در ماه
  • پلن Max: 299 دلار در ماه

7. Lately؛ ابزار حرفه‌ای برای تولید محتوای شبکه‌های اجتماعی

در ادامه معرفی ابزارهای تولید محتوا با هوش مصنوعی، به معرفی Lately خواهیم پرداخت. وقتی صحبت از استراتژی بازاریابی به میان می‌آید، باید شبکه‌های اجتماعی را نیز مد نظر داشته باشید. Lately یکی از بهترین ابزارهای تولید محتوا برای پست‌های شبکه‌های اجتماعی است. البته این ابزار محتوای طولانی برای وبلاگ نیز تولید می‌کند ولی بیشتر بر روی شبکه‌های اجتماعی تمرکز دارد.

Lately قادر است تا ده‌ها پست شبکه اجتماعی را از محتواهای طولانی در عرض چند دقیقه ایجاد کند. بنابراین به راحتی می‌توانید محتوای مورد نیاز را تولید کرده و نگرانی‌های خود را از بین ببرید. همچنین این ابزار قادر است تا فایل‌های صوتی و ویدیویی را کوتاه کرده و آن‌ها را برای انتشار در شبکه‌های اجتماعی آماده کند.

مزایا

  • وجود ابزارهایی برای مدیریت کمپین‌ها
  • آماده سازی خودکار تصاویر، ویدیو، صوت و متن برای پست‌های شبکه اجتماعی
  • ساخت ویدیوهای کوتاه از ویدیوهای بلند

معایب

هزینه

  • پلن Starter: 99 دلار در ماه
  • پلن Pro: 179 دلار در ماه
  • پلن Enterprise: با توجه به تعداد محتوا و… هزینه متفاوتی دارد.

البته قبل از خرید هر یک از پلن‌ها می‌توانید به صورت رایگان امکانات آن را بررسی کنید. با اینکه هزینه این برنامه کمی بالا است، ولی می‌تواند سودآوری زیادی را در بلند مدت برای شما داشته باشد.

8. HubSpot؛ بهترین ابزار تولید محتوا با هوش مصنوعی برای کپی رایترها و بلاگرها

HubSpot بیشتر به خاطر ابزارهای تخصصی که در اختیار دیجیتال مارکترها قرار می‌دهد، شناخته می‌شود. اما این شرکت در سال 2023، ابزارهای هوش مصنوعی را نیز راه‌اندازی کرد تا افراد بتوانند با استفاده از آن‌ها محتوا تولید کنند. در حال حاضر نسخه بتا این هوش مصنوعی عرضه شده و می‌تواند انواع محتوا برای وبلاگ، ایمیل، متن‌های تبلیغاتی و محتوای طولانی و کوتاه را به صورت رایگان و تنها با یک کلیک تولید کند.

بعد از اینکه دستور مورد نظر را در این ابزار وارد کردید، محتوای بلاگ، نکات سئو و تگ‌های H1,H2 و… به شما پیشنهاد داده می‌شود. برای استفاده از آن باید در سایت HubSpot عضو شوید. بعد از آن می‌توانید به صورت رایگان از نسخه بتا هوش مصنوعی استفاده کنید.

مزایا

  • تولید محتوای سئو شده
  • ارائه ایده برای مقالات وبلاگ
  • امکان ایجاد طرح کلی وبلاگ
  • ایجاد ایمیل‌های تبلیغاتی

هزینه

در حال حاضر می‌توانید از نسخه بتا هوش مصنوعی HubSpot به صورت رایگان استفاده کنید.

سایر ابزارهای تولید محتوا با هوش مصنوعی

علاوه بر ابزارهایی که در بالا معرفی کردیم، هوش مصنوعی‌های زیادی برای تولید محتوا وجود دارند که برخی از آن‌ها عبارتند از:

  • GrowthBar
  • ClickUp
  • Outranking
  • Scalenut
  • Copysmith
  • Closers Copy
  • Ink for All
  • Wordplay AI
  • Get Genie AI
  • AI Writer
  • Synthesia
  • Murf
  • Canva
  • Podcastle
  • Beautiful.ai
  • AdZis
  • Grammarly
  • Peppertype.ai

با مراجعه به وب‌سایت هر کدام از این هوش مصنوعی‌ها، می‌توانید با ویژگی‌ها و هزینه استفاده از خدمات آن‌ها آشنا شوید.

چطور از محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی استفاده کنیم؟

با اینکه ابزارهای تولید محتوا با هوش مصنوعی پیشرفت زیادی کرده‌اند، اما نمی‌توان به صورت صد درصدی به آن‌ها اعتماد کرد. به همین دلیل توصیه می‌کنیم قبل از انتشار محتوا در سایت، آن را مطالعه کرده و از صحت اطلاعات محتوا اطمینان حاصل کنید. بهترین روش استفاده از این ابزارها، ایده گرفتن از آن‌ها برای تولید محتوای حرفه‌ای است.

فرض کنید می‌خواهید با خواص یک داروی گیاهی آشنا شوید. به جای اینکه همه سایت‌ها را بگردید، می‌توانید از هوش مصنوعی کمک بگیرید تا لیستی از خواص آن را در اختیارتان بگذارد.

آیا ابزارهای هوش مصنوعی جایگزینی برای نیروهای انسانی در تولید محتوا خواهند بود؟

دقت داشته باشید که ابزارهای هوش مصنوعی درک محدودی از فرهنگ، تفاوت‌های زبانی و موارد مشابه دارند. به همین دلیل فعلا نمی‌توانند جایگزین کامل نیروهای انسانی شوند. علاوه بر این، نیروی انسانی با توجه به خلاقیت، تخصص و… درک بهتری از مشتریان دارد و می‌تواند محتوای درگیرکننده و مناسب با مخاطب هدف تولید کند. بنابراین، هوش مصنوعی نقش دستیار را برای تولید کنندگان محتوا دارد و نمی‌تواند جایگزین خلاقیت و تخصص نیروی انسانی شود.

در این نوشته سعی کردم شما را به طور کامل با تولید محتوا با هوش مصنوعی آشنا کرده و بهترین ابزارها را معرفی کنم. خوشحال می‌شوم در کامنت‌ها، نظرات خود را با من به اشتراک بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *